Jak działa remarketing? Ponowne pozyskanie odbiorcy kluczem do zwiększenia sprzedaży

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu i reklamie.
Jestem tutaj by pomóc Twojej firmie skutecznie zwiększyć sprzedaż.


Kolejna odwiedzona dziś strona w sieci, kolejny raz trafiam na reklamę sklepu internetowego, z którym zdarzyło mi się zapoznać zaledwie kilka dni temu. Kolorowa grafika, prezentująca produkt, który co prawda zainteresował mnie dość mocno, nie miałem jednak czasu by dokonać zakupu. Nie szkodzi. Sklep zadbał o to bym o nim nie zapomniał. Wróciłem, dokonując większych niż planowałem wcześniej zakupów. Budżet przeznaczony na remarketing zwrócił się bez najmniejszych wątpliwości.

Jak zachowuje się typowy internauta?

Odpowiedź jest prosta. Nawet jeżeli poszukujemy interesującego nas produktu, wejście na stronę jakiegokolwiek sklepu internetowego nie wymaga od nas najmniejszego wysiłku. Oznacza to, że opuszczenie go także nie będzie dla nas większym problemem, tym bardziej, że wrócić do niego możemy w dowolnym momencie. O ile.. pamiętamy jego adres. No właśnie, o ile posiadamy rozpoznawalną markę, problem może wydawać się mniej istotny. Jeżeli jednak jesteśmy jedną z dziesiątek firm na rynku możemy zapomnieć o tym, że internauta wróci do nas z własnej inicjatywy.

Ponowne pozyskanie odwiedzającego jest zazwyczaj o wiele tańsze, niż ściągnięcie na naszą stronę zupełnie nowego potencjalnego klienta.

Przeszukując zasoby Internetu typowy użytkownik sieci narażony jest także na czynniki zewnętrzne, o których w czasie planowania naszej strategii zazwyczaj zapominamy. Jeżeli poszukuje produktów w czasie godzin pracy może okazać się, że pomimo odnalezienie interesującej go oferty zakupu dokonać będzie mógł dopiero po powrocie do domu. Nie licz na to, że użytkownik zapisze sobie adres Twojej witryny. Naiwne myślenie, że bez problemu znajdzie Twój sklep ponownie zazwyczaj wygrywa z rozsądnym wykorzystaniem dostępnych narzędzi.

Załóżmy jednak, że przekonaliśmy potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Wybrał interesujący go produkt, z bólem serca zaakceptował oczekiwaną przez nas cenę oraz przeszedł do finalizacji transakcji. Wydawać by się mogło, że już w tym momencie możemy liczyć przychody na naszym koncie. Niestety, nic bardziej mylnego. Według badań przeprowadzonych przez dostawcę usług analityki internetowej Fireclick aż 62% potencjalnych klientów opuszcza koszyk zakupowy z co najmniej kilkunastu różnych powodów. Średnio zaledwie 2% odwiedzających nas internautów dokonuje zakupu podczas wizyty w naszym sklepie, warto więc zastanowić się w jaki sposób wynik ten można poprawić.

Jak działa skuteczny remarketing?

Potencjalny klient, który odwiedził witrynę Twojej firmy, prawdopodobnie jest zainteresowany konkretną usługą bądź produktem. Dlaczego więc, po opuszczeniu strony, nie przypomnieć mu Twojej oferty, zwiększając tym samym szansę na pozytywne zakończenie transakcji? Brzmi prosto i wyłączając kwestie techniczne, jest to jedna z najmniej skomplikowanych form promocji naszego biznesu. Kluczem do sukcesu pozostaje wykorzystanie innych źródeł pozyskania efektywnego ruchu dla naszej strony internetowej, dzięki czemu nasz remarketingowy przekaz dotrze do ściśle określonego przez nas targetu.

TP-RemarketingGraphic-Layers

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy, w którego ofercie znaleźć możemy chociażby sprzęt do gry w hokeja na lodzie. Nie musisz być specjalistą pracującym w branży od kilkunastu lat by stwierdzić, że pełen zestaw składa się z co najmniej kilku elementów. Dzięki personalizacji reklam remarketingowych otrzymujesz możliwość wyświetlania kreacji promujących łyżwy osobom, które do tej pory dokonały zakupu kija hokejowego czy też ochraniaczy. Szansa na to, że klient wróci do Ciebie dokupić resztę sprzętu jest oczywiście duża, jednak im szybciej to uczyni, tym lepsze efekty możemy osiągnąć.

Dostosowanie remarketingu do naszych potrzeb pozwala także na wykorzystanie danych udostępnianych nam przez Google Analytics. Czy warto bowiem wyświetlać reklamę osobom, które spędziły na naszej stronie zaledwie kilka sekund? W większości przypadków będzie to zbędny element, który w prosty sposób możemy wyeliminować.

Ile kosztuje remarketing?

Podobnie jak w przypadku kampanii AdWords określenie kosztów bez analizy Twojego biznesu jest praktycznie niemożliwe. Zależy to między innymi od ruchu, jaki generujesz obecnie na swojej stronie, co automatycznie zamyka możliwość podania jakichkolwiek granic. Biorąc pod uwagę skuteczność remarketingu już dziś musisz przeanalizować włączenie go do strategii promocji swojej firmy. Ponowne pozyskanie odwiedzającego jest zazwyczaj o wiele tańsze, niż ściągnięcie na naszą stronę zupełnie nowego potencjalnego klienta.

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji:

Dowiedz się w jaki sposób skutecznie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać swój biznes!

Już ponad 2500 osób korzysta z mojego doświadczenia, teraz czas na Ciebie!