Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego? Kilka powodów o których należy pamiętać

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu i reklamie.
Jestem tutaj by pomóc Twojej firmie skutecznie zwiększyć sprzedaż!


Nie jestem w stanie zliczyć liczby zapytań dotyczących prowadzenia bloga firmowego jakie pojawiają się w ostatnim czasie. Coraz większa popularność wiąże się jednak z coraz większymi wątpliwościami, dotyczącymi głównie efektywności prowadzenia takiego bloga. Większość firm nie ma pomysłu na to o czym chciałoby pisać, co sprawia, że część z nich zaczyna po prostu… prezentować swoją ofertę czy też informować o zmianach wewnątrz firmy. Te, choć przydatne, nie powinny stanowić większości poruszanych przez nas tematów. Sporo wątpliwości budzi także fakt przydatności tego typu rozwiązania w kwestii zwiększenia sprzedaży czy też liczby zapytań. No właśnie, warto więc prowadzić bloga firmowego?

Pytanie mocno retoryczne. W momencie, gdy koszta jakichkolwiek kampanii reklamowych rosną z kwartału na kwartał każde teoretycznie darmowe źródło pozyskania potencjalnych klientów okazuje się być na wagę złota. Dosłownie. Zalety prowadzenia bloga firmowego z roku na rok stają się coraz bardziej oczywiste, dzięki czemu ich poziom także gwałtownie rośnie. Oprócz oczywistych wręcz plusów związanych z generowaniem ruchu na naszej stronie istnieje kilka innych, równie istotnych powodów, dla których założenie bloga firmowego powinno być jednym z naszych priorytetów.

Google promuje treści, które sami tworzymy

Na końcu tego wpisu przytoczyłem kilka statystyk związanych między innymi ze znacznym zwiększeniem ruchu na naszej stronie firmowej w momencie prowadzenia własnego bloga. Użytkownik szuka w sieci pomocy oraz odpowiedzi na nurtujące go pytania, co daje nam całkiem spore pole do popisu w kwestii dopasowania treści do jego oczekiwań. Regularne prowadzenie bloga szybko zostanie zauważone przez Google, dzięki czemu oprócz znacznego wzrostu ruchu na stronie zdobędziemy co najmniej kilku aktywnych użytkowników.

Zrzut ekranu 2014-11-05 o 17.01.54

Im więcej i częściej zaczniemy publikować, tym szybciej zauważymy odczuwalne zmiany. Zazwyczaj ta forma komunikacji wymaga sporych nakładów cierpliwości, jeżeli jednak nie dysponujemy nieograniczonym budżetem reklamowym prowadzenie bloga firmowego kosztować nas będzie jedynie odrobinę czasu oraz kreatywności.

Zaufanie klienta podstawą sukcesu?

Prowadząc bloga firmowego mamy niepowtarzalną okazję by zbudować wokół siebie wizerunek eksperta w naszej branży. Jeżeli jesteśmy właścicielami sklepu z zabawkami dla dzieci ich rodzice mogą znaleźć u nas porady dotyczące wychowania, edukacji czy też sposoby na dostarczenie rozrywki swoim pociechom. Im więcej czasu potencjalny klient spędzi na naszej stronie, tym większa szansa, że poszukując interesujących go produktów skieruje się właśnie do nas. Dzisiaj marketing to nie tylko dążenie do sprzedaży, to także pozyskanie uwagi klienta na dłuższy okres czasu.

Opinia cenniejsza niż sprzedany produkt

Blog firmowy to idealne miejsce by zbierać opinie na temat naszych produktów czy też usług. Czasem warto poświęcić klienta by poznać wszystkie minusy naszej oferty. Nie jesteśmy idealni, nasz biznes również. Nie dostosowując się do oczekiwań klientów szybko zostaniemy w tyle za konkurencją a o tym gdzie prowadzi ta droga wspominać zapewne nie muszę. Bardzo często aby pozyskać opinię klienta musimy zaoferować mu coś w zamian. W przypadku bloga wystarczy wykorzystać do tego pozostawiane przez użytkowników komentarze. Jeżeli klient zauważy jakiekolwiek braki w naszej ofercie, będzie to jedno z pierwszych miejsc do jakich się skieruje.

Zrzut ekranu 2014-11-05 o 17.00.24

Odrobina statystyk…

Według badania przeprowadzonego przez HubSpot w 2013 roku firmy, które generowały miesięcznie minimum 15 postów na swoim blogu notowały około pięciokrotnie większy ruch niż firmy, które takiego bloga nie prowadzą. Co jeszcze ciekawsze i zapewne o wiele istotniejsze, według tego samego badania wystarczy publikować wpisy na blogu zaledwie dwa razy w miesiącu by zwiększyć sprzedaż aż o 67%.

W tym samym roku Social Media Today opublikowało raport z którego wynika, że 81% internautów w USA ufa treściom znajdującym się na firmowych blogach a aż 61% dokonało decyzji o zakupie właśnie na podstawie jednego z artykułów. Również moje własne obserwacje prowadzone na współpracujących ze mną firmach potwierdzają powyższe wnioski. Prowadzenie bloga firmowego to prawdopodobnie najtańsza a jednocześnie jedna z najefektywniejszych dróg pozyskania potencjalnego klienta. Warto przemyśleć tę formę reklamy zanim zrobi to nasza konkurencja.

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji:

Dowiedz się w jaki sposób skutecznie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać swój biznes!

Już ponad 2500 osób korzysta z mojego doświadczenia, teraz czas na Ciebie!