Jak reklamować hotel w Internecie? Podstawowe sposoby na walkę z konkurencją

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu i reklamie.
Jestem tutaj by pomóc Twojej firmie skutecznie zwiększyć sprzedaż!


Kilka tygodni temu miałem przyjemność uczestniczyć w spotkaniu branży hotelarskiej, którego jednym z głównych punktów były sposoby promocji hotelu, pensjonatu czy też ośrodka wypoczynkowego w Internecie. Jak zwykle w tego typu przypadkach opinie były podzielone, tak samo jak różne były dotychczasowe doświadczenia związane z reklamą w sieci. Wiele osób nie miało najmniejszego pojęcia od czego zacząć skuteczną promocję, udało nam się jednak wypracować kilka podstawowych elementów, z którymi zdecydowanie nie warto zwlekać.

W ogólnych założeniach branża hotelarska nie różni się zbytnio od innych działalności związanych z turystyką. Główny nacisk położyć musimy na spełnienie podstawowych wymagań odwiedzających nas gości, zalety te wyraźnie akcentować musimy także w przypadku działań reklamowych prowadzonych w sieci. Znalezienie tego jednego czynnika, który odróżnia nas od konkurencji, często okazuje się kluczem do sukcesu oraz wypracowania pozytywnie odbieranej marki. Na co więc zwrócić uwagę rozpoczynając promocję hotelu w sieci?

Strona internetowa naszą pierwszą wizytówką.

O ile dzieje się tak w przypadku każdej firmy prezentującej swoją działalność w sieci, o tyle witryna hotelu bądź ośrodka musi zawierać jeden niezwykle ważny element. Możliwość dokonania rezerwacji. Wielokrotnie zdarzyło mi się trafić w miejsce, w którym wybór interesującej mnie opcji był utrudniony do granic możliwości. Brak jasnej informacji dotyczącej doby hotelowej, nieczytelny formularz czy też konieczność wyszukiwania numeru telefonu skutecznie zniechęcają mnie do skorzystania z oferty. W takim wypadku najczęściej wystarczy jeden dopracowany landing page aby wielokrotnie zwiększyć liczbę potencjalnych zapytań.

Wybierając miejsce w którym się zatrzymamy oceniamy je już po wyglądzie strony internetowej. Jednym z niezbędnych elementów staje się galeria, w której znajdziemy wszystkie oferowane nam pokoje. Inwestycja w profesjonalnego fotografa szybko nam się zwróci, dodatkowo zyskamy wartościowy materiał gotowy do prezentacji w ulotkach oraz folderach reklamowych. Jeżeli masz taką możliwość, przygotuj sesję zdjęciową o każdej porze roku. Zamiana galerii wraz z upływającymi miesiącami nie powinna stanowić dużego problemu.

reklama_hotelu

Twój klient najpierw poszuka Cię w wyszukiwarce.

Znasz jakikolwiek skuteczniejszy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów niż dobrze opracowana reklama w Google? Zdecydowana większość odwiedzających to właśnie tam rozpoczyna swoje poszukiwania idealnego miejsca do spędzenia kilku kolejnych nocy. Im wyższą zajmiesz pozycję, tym większa szansa, że klient nie będzie szukał dalej, korzystając z tego co masz do zaoferowania. Google oferuje branży turystycznej nieograniczone wręcz możliwości promocji, wraz z dopracowywanym Google My Business.

Wykorzystanie map Google, rozszerzenia związane z prezentacją numeru telefonu oraz efektywnie zaplanowany remarketing pozwolą nam dostarczyć klientom niezbędnej wiedzy, ułatwiającej dokonanie wyboru. Oczywiście decydując się na naszą ofertę. Bardzo często skutecznie przeprowadzona kampania Google jest w stanie zastąpić nam wiele innych, kosztownych działań.

Czy strona mobilna jest mi naprawdę potrzebna?

Nie mam pamięci idealnej. Wielokrotnie zdarzało mi się sprawdzać adres hotelu już w trakcie podróży taksówką. Zdarza się także, że jeszcze przed dotarciem na miejsce dzwonię do recepcji by dopytać o ewentualne szczegóły. Wszystkie te czynności wykonuję z użyciem telefonu komórkowego, brak takiej możliwości nie tylko działał by negatywnie na wizerunek hotelu, lecz najzwyczajniej utrudnił mi dotarcie do celu podróży.

hotel_reklama

Wykorzystaj potencjał social media

Nie będę próbował udowodnić, że klienci hotelu są aktywnie zainteresowani wszystkim co się wokół niego dzieje. Jeżeli posiadasz sieć hoteli w całej Polsce sytuacja jest trochę inna, domyślam się jednak, że w takiej sytuacji nie masz problemów z promocją swojego ośrodka. Podróżując często do jednego miasta zazwyczaj wybieram ten sam sprawdzony hotel. Jeżeli jednak odwiedzam zupełnie nowe miasto oprócz wizyty w wyszukiwarce proszę o radę… znanych mi mieszkańców.

Najczęściej wystarczy jeden dopracowany landing page aby wielokrotnie zwiększyć liczbę potencjalnych zapytań.

Planując działania na Facebooku, Twitterze czy Instagramie warto wyjść poza mury własnego hotelu. Miasto w którym prowadzimy działalność prawdopodobnie ma wiele do zaoferowania, pamiętać musimy, że goście naszego hotelu w zdecydowanej większości przypadków chcą w nim spędzić tylko noc. Jeżeli dzięki naszym profilom uzyskają satysfakcjonującą pomoc, wiedzę dotyczącą wartych odwiedzenia miejsc oraz polecanych przez nas restauracji o wiele chętniej skorzystają z usług marki, która dała im coś więcej niż oczekiwali.

Monitoruj opinie związane z Twoim hotelem

Co prawda zdarza mi się czasem otrzymać podczas opuszczania hotelu stosowną ankietę, jeżeli jednak nie gwarantuje ona jakichkolwiek korzyści zazwyczaj omijam je szerokim łukiem. Jeżeli natomiast zależy mi na podzieleniu się swoją opinią zrobię to jeszcze podczas pobytu w hotelu, używając do tego swoich profili w social media. O ile pozytywne opinie mogą stanowić dla nas po prostu docenienie faktycznie włożonej pracy, o tyle negatywnych stwierdzeń nie możemy lekceważyć.

Jeżeli nasze uchybienie było niewielkie, szybka reakcja pozwoli nam na poprawienie wizerunku oraz zadowolenia naszego gościa. Jeżeli jeszcze znajduje się on w naszym hotelu jak wielkie może być jego zdziwienie, gdy bez jego interwencji zadbamy o brakujące elementy? Wykorzystanie narzędzi do monitoringu takich jak Newspoint czy Brand24 nie jest bardzo kosztowne, powyższe korzyści zdecydowanie tłumaczą jednak tego typu wydatek.

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji:

Dowiedz się w jaki sposób skutecznie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać swój biznes!

Już ponad 2500 osób korzysta z mojego doświadczenia, teraz czas na Ciebie!