Jak założyć profil firmowy na Google Plus? Ta krótka instrukcja Ci w tym pomoże

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu i reklamie.
Jestem tutaj by pomóc Twojej firmie skutecznie zwiększyć sprzedaż!


Google Plus miał być ogromnym sukcesem oraz realnym zagrożeniem dla monopolu Facebooka. Niestety okazało się, że pomimo świetnego designu oraz kilku ciekawych rozwiązań ciężko nam było odnaleźć w serwisie kogokolwiek ze znajomych. O ile jednak konta prywatne nie cieszą się wielką popularnością warto zwrócić uwagę na możliwość utworzenia konta firmowego. W połączeniu z innymi usługami Google może okazać się, że nasz profil w wyraźnym stopniu wspomoże prowadzone przez nas działania reklamowe.

Założenie profilu firmowego w Google Plus jest niezwykle proste. Serwis ulega ciągłym zmianom, dzięki czemu cały proces stał się łatwiejszy niż jeszcze kilka miesięcy temu. Nie ma co się dziwić, profile zamieszczone w Google Plus świetnie się pozycjonują, co przyciąga zainteresowane promocją swojego biznesu firmy. Coraz częściej mam wrażenie, że to właśnie one są głównym targetem dla tego serwisu społecznościowego.

Aby rozpocząć tworzenie profilu firmowego wystarczy używając naszego konta Google przejść do zakładki „Wszystkie Twoje strony Google+”. Dzięki tej opcji uzyskamy dostęp do wszystkich prowadzonych przez nas stron, jak również otrzymamy możliwość utworzenia nowego profilu.

W kolejnym kroku, wzorem Facebooka, otrzymujemy kilka istotnych opcji do wyboru. W zależności od rodzaju prowadzonej przez nas działalności bądź reklamowanego produktu warto bardzo dokładnie zastanowić się nad właściwym wyborem. W przypadku firmy lokalnej poproszeni zostaniemy o weryfikację firmy oraz adresu. Pozostałe opcje pozwalają na utworzenie dowolnej tematycznie strony, dzięki czemu dotyczyć ona może nie tylko naszego biznesu lecz również bloga lub prywatnej inicjatywy.

Następny etap polega na dokładnym podaniu nazwy naszego profilu oraz ewentualnego adresu naszej strony, niekoniecznie firmowej. W tym kroku także warto się chwilę zastanowić, od naszego wyboru zależy chociażby późniejsza możliwość ustawienia dla swojego profilu krótkiego adresu URL.

Po uzupełnieniu wymaganych opcji pozostaje nam cieszyć się utworzonym profilem oraz rozpocząć jego konfigurację. Wiele elementów dotyczy jego wizualnej strony, część pozwala także na wypełnienie podstawowych danych naszej firmy bądź organizacji.

Tak jak już wspominałem, pomimo znikomej popularności Google Plus warto zadbać o naszą stronę firmową w tym serwisie, szczególnie jeżeli nasz biznes promujemy także w innych usługach Google. Liczba użytkowników powoli lecz zauważalnie rośnie, dzięki czemu również poprzez sam serwis mamy możliwość dotarcia do naszych potencjalnych klientów. Domyślam się, że Google nadal poszukiwał będzie sposobu na zainteresowanie większego grona odbiorców, warto więc być na ten moment przygotowanym.

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji:

Dowiedz się w jaki sposób skutecznie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać swój biznes!

Już ponad 2500 osób korzysta z mojego doświadczenia, teraz czas na Ciebie!