Marketing z Instagram, czyli social media nie tylko na Facebooku

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu i reklamie.
Jestem tutaj by pomóc Twojej firmie skutecznie zwiększyć sprzedaż!


Dla większości osób social media marketing oznacza działania na Facebooku. Tylko i wyłącznie. Twitter w świadomości praktycznie każdej marki nie istnieje. Pozytywne wyjątki tylko potwierdzają regułę. Podobny los spotkał Pinterest, chociaż tutaj akurat widziałem potencjał. Temat jednak szybko przycichł a i sam serwis chyba lekko przyhamował z popularnością. W naszym kraju na pewno, chociaż oceniam tylko po aktywności na mojej tablicy. W tej pogoni za fanami zapomnieliśmy trochę o jeszcze jednym graczu. O Instagramie.

Błędem jaki popełnia wiele firm, także tych największych, jest kierowanie swojej oferty w miejsca, w których panuje ogromny tłok. Nie tylko wśród potencjalnych klientów, co jest zjawiskiem pozytywnym, lecz także wśród bezpośredniej konkurencji. Z reguły bowiem kierujemy się tam, gdzie szlak już przetarty i błędy popełniali Ci przed nami. Tak w przypadku Pinteresta jak i Instagramu zauważałem jednak jeden istotny fakt. Konkurencji wciąż w nich brak a klientów zawsze można tam sprowadzić.

Kiedy Pinterest stawał się w Polsce popularny liczyłem, że znajdą się marki które wykorzystają ten fakt budując swoją przewagę nad konkurencją. Chociaż znalazło się kilka ambitnych projektów, nawet z dobrym skutkiem, przełomu nie było. Marki wciąż budowały sobie gniazdko licząc na osoby, które już w serwisie są. Zapomniano jak zwykle o tym, że potencjalnych klientów można przecież na swój profil zaprosić.

Sytuacja z Instagramem wygląda jeszcze gorzej. Polskie marki nie zauważyły potencjału i szansy na marketingowe wykorzystanie serwisu. Tłumaczeń jak zwykle było wiele i jak zwykle jedno wysuwało się na czoło stawki. Naszych klientów tam nie ma bądź jest ich za mało. Sytuacja dla mnie niezrozumiała. Tym bardziej, że prowadzenie konta nie wymaga specjalnie do tego celu przygotowanych strategii.

MTV Instagram

Są jednak marki, które potencjał nie tylko dostrzegły, lecz także skutecznie go wykorzystały. Instagram nie jest dla każdego. To fakt. Bez interesującego materiału ciężko odnieść sukces. Jak jednak zobaczycie poniżej nie jest to tak nierealne jak mogłoby się wydawać.

Jeden z najciekawiej prowadzonych profili należy do MTV. Stacja nie może narzekać na brak materiałów, chociaż do tej pory zamieszczono stosunkowo niewielką liczbę zdjęć. Ciężko wyrokować, czy to dużo czy mało, jednak ogromna grupa śledzących osób nie jest liczbą obok której można przejść obojętnie.

Starbucks Instagram

Jeszcze mniej zdjęć zamieścił Starbucks, chociaż zaangażowanie przez nie wywołane jest warte zazdrości. Najpopularniejsze zdjęcie umieszczone na profilu zebrało niesamowitą liczbę kliknięć. Czy potrzeba więc kolejnych dowodów na sensowność prowadzenia tego profilu? Jeżeli mówimy o budowaniu własnego wizerunku było to jedno z najlepszych możliwych posunięć. Wszystkie umieszczone na profilu zdjęcia niosą ze sobą jeden bardzo wyraźny przekaz. Starbucks to część życia, produkt z kategorii lifestyle.

Red Bull Instagram

Bardzo podobną strategię obrał Red Bull. Marka znana ze wszystkiego co ekstremalne i ryzykowne w bardzo podobnym tonie prowadzi swój profil. Podróż po wszystkich zamieszczonych zdjęciach tworzy pewną całość, bardzo spójną historię. Zdjęcia przedstawiają ludzi korzystających z życia, uprawiających sporty, podróżujących po świecie.

Audi Instagram

Zgodzę się z jednym, nie każda marka odnajdzie się w Instagramie. Uważam jednak, że każdy większy brand posiada coś, czym jest gotów się pochwalić. Od prezentowania firmy od środka, po wszystko co związane z jej działaniami, ideą. Nie musimy czekać aż klienci do nas przyjdą. Jeżeli pokażemy im jak do nas dotrzeć nie tylko zainteresują się aplikacją, lecz zostaniemy ich pierwszym śledzonym profilem. Możemy być pewni, że nie zapomną kto ich zaprosił. Może warto więc spróbować?

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji:

Dowiedz się w jaki sposób skutecznie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać swój biznes!

Już ponad 2500 osób korzysta z mojego doświadczenia, teraz czas na Ciebie!