Cennik Google AdWords, ile to kosztuje?

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie.
Jestem tutaj by pomóc Twojej firmie skutecznie zwiększyć sprzedaż!


Jak wycenić kampanię Google AdWords? Na samym początku musisz wiedzieć jedno. Odpowiedź „to zależy” jest jak najbardziej poprawna. Wielokrotnie otrzymuję pytanie dotyczące wyceny z załączonym jedynie linkiem do witryny. Jedyna wycena jaką otrzymasz będzie zawierała sztywne widełki wysyłane klientom masowo. Mogę Cię zapewnić, że ta propozycja daleka będzie od optymalnej, przygotowana jest bowiem jedynie na podstawie branży i ogólnych doświadczeń. Kampanie za 1500 PLN i 2000 PLN to dwie zupełnie różne od siebie kampanie.

Jakie informacje są niezbędne przy wycenie? Im więcej ich przekażesz, tym większa szansa na to, że nie tylko budżet ale i cała strategia będą dopasowane indywidualnie do Twojego biznesu. Zacznij zatem oczywiście od linku do domeny. Czasem niestety brak i tego. Następnie sprecyzuj lokalizację, potencjalną grupę docelową, swoje oczekiwania odnośnie konwersji, cel przeprowadzenia kampanii, dotychczasowe doświadczenia związane z działaniami reklamowymi. Idealnie jeśli przekażesz także raport z Google Analytics.

Ile kosztuje przekierowanie w kampanii Google AdWords? Ten element sprawia, że wycena jest bardzo skomplikowana. O ile bowiem działasz w wąskiej branży usługowej liczba słów jest stosunkowo ograniczona. Jeżeli jednak posiadasz sklep z wieloma różnymi produktami, każdy z nich Google wyceni indywidualnie i co ważne, koszta te będą zmieniały się wraz z optymalizacją. Możemy więc jedynie estymować możliwą liczbę przekierowań. Sztywny cennik dla kampanii Google AdWords nie istnieje. Ważna jest zatem rozwaga w podejmowaniu decyzji o planowanych wydatkach oraz długofalowe działania.

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji: