Ile kosztuje marketing w małej firmie?

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu i reklamie.
Jestem tutaj by pomóc Twojej firmie skutecznie zwiększyć sprzedaż!


Jak zaplanować wydatki na marketing? Jeśli rozpoczynasz działania reklamowe nigdy nie decyduj się na wielomiesięczne umowy z agencjami czy też specjalistami. Roczna umowa sprawi, że budżet możesz co najwyżej zwiększyć a rotacja pomiędzy poszczególnymi źródłami pozyskiwania klientów niemal niemożliwa. Nie wiem bowiem co zadziała, co dostarczy konwersji, co zacznie sprzedawać. Przede wszystkim, nie wydawaj całego swojego budżetu od razu.

Ile kosztuje kampania Google AdWords? Standardowe pytanie. Zazwyczaj tyle ile jesteś w stanie wydać przy jednoczesnym zwrocie z inwestycji. Kampanie za 1 000 PLN oraz za 5 000 PLN nie są tą samą usługą. Jeśli ktokolwiek próbuje przekonać Cię, że jest inaczej, jest w błędzie. Chyba, że obecna kampania wydaje budżet bez kontroli i jakichkolwiek efektów. Wtedy budżet 1 000 PLN może okazać się efektywniejszy. Planuj budżet długofalowo ale nie licz, że za 400 PLN zdobędziesz całą Polskę. Niestety takie zapytania też otrzymuję.

Czy marketing musi dużo kosztować? Z jednej strony tak. Jeśli nikt nie wie o Twoim istnieniu zapewniam, nikt nie skorzysta z Twoich usług czy produktów. Z drugiej jednak strony dysponuj budżetem rozsądnie i dynamicznie. Jeśli początkowe wydatki przyniosą satysfakcjonujący zwrot, dopiero wtedy zacznij budżet skalować. Nie wydawaj wszystkiego od razu, może okazać się, że proces decyzyjny klientów jest długi i zanim wydatki się zwrócą zostaniesz bez środków na reklamę.

Dowiedz się w jaki sposób skutecznie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać swój biznes!

Już ponad 2500 osób korzysta z mojego doświadczenia, teraz czas na Ciebie!