Jak prowadzić marketing w małej firmie?

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie.
Jestem tutaj by pomóc Twojej firmie skutecznie zwiększyć sprzedaż!


Czy stać Cię na nieefektywny marketing? Pytanie retoryczne. Szczególnie gdy mówimy o małych firmach. Jeśli więcej wydajesz niż zarabiasz, zmień podejście, zastosowane narzędzia, przede wszystkim agencję bądź marketera. Zanim jednak to zrobisz upewnij się, że klienci w rzeczywistości chcą Twoich produktów bądź usług a brak zainteresowania wynika ze źle prowadzonych kampanii. Jeżeli jest inaczej, nawet ogromny ruch generowany na stronie nie poprawi Twojej sytuacji.

Od czego zacząć zmiany w działaniach marketingowych? Po pierwsze, sprawdź ich efektywność. Jeżeli nie używasz do tej pory Google Analytics, zacznij to robić. Nie wiesz bowiem które kampanie przynoszą Ci efekty w postaci zapytań bądź sprzedaży. Po drugie, przeanalizuj to co Twoi klienci robią na stronie. Możliwe, że kierujesz wartościowy ruch jednak później klient po prostu się gubi. Banalne, jednak wciąż niewiele firm faktycznie się tym interesuje, nie stosując najprostszej analityki.

Jakie narzędzia wykorzystać w marketingu? To zdecydowanie najtrudniejsze pytanie. Zastosować możesz kampanie w wyszukiwarce, kampanie na Facebooku, remarketing, e-mail marketing a to przecież dopiero początek drogi. Określ kim są Twoi potencjalni klienci, czego szukają, jakie są ich problemy. Dowiesz się dzięki temu gdzie możesz ich znaleźć. Nie inwestuj we wszystkie narzędzia. Nie musisz być na Facebooku, nie musisz wysyłać newsletterów. Musisz być tam, gdzie rośnie Twoja sprzedaż.

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji: