Reklama AdWords w sklepie internetowym, więcej możliwości niż się spodziewasz

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu i reklamie.
Jestem tutaj by pomóc Twojej firmie skutecznie zwiększyć sprzedaż!


Posiadanie własnego sklepu internetowego to dla wielu osób spełnienie marzeń, obarczone niestety licznymi przeciwnościami, z którymi należy się zmierzyć w drodze do sukcesu. Kiedy już jednak uda nam się wybrać odpowiednie produkty, efektowny i teoretycznie skuteczny szablon, hosting, pomijając kwestie logistyczne, stajemy przed prawdopodobnie największym możliwym wyzwaniem. W jaki sposób ściągnąć potencjalnych klientów do naszego sklepu? W jaki sposób trafić do naszego targetu zamiast zupełnie przypadkowych osób? Google proponuje w tej kwestii kilka ciekawych rozwiązań..

Jakie kroki podejmuje polski internauta przed dokonaniem zakupu? Ponad 80% rozpoczyna od poszukiwania informacji, opinii oraz rekomendacji w wyszukiwarce Google. Aż 70% internautów ufa opiniom, które udało im się znaleźć w sieci. Planując budowanie wizerunku naszej marki oraz efektywną, satysfakcjonującą sprzedaż skierowanie się ku wyszukiwarce Google okazuje się być więc najrozsądniejszym rozwiązaniem. Jakie możliwości oraz narzędzia udostępnia nam gigant z Mountain View?

Display Ads – pierwszy kontakt z klientem

Reklama graficzna bądź tekstowa, na którą każdy z nas trafia praktycznie codziennie. Dzięki możliwości dotarcia do jasno określonej grupy odbiorców, charakteryzujących się oczekiwanymi przez nas zainteresowaniami czy też odwiedzaniem dobranych tematycznie witryn, jest to najskuteczniejszy sposób dotarcia do klientów, wśród których mamy zamiar wykształcić potrzebę dokonania zakupu.

display

Śmiało wysunąć możemy tezę, że młoda kobieta, odwiedzająca portale oraz blogi modowe, powinna wykazywać zainteresowanie prezentowaną przez nas ofertą kosmetyków, kremów czy balsamów. Jeżeli do tej pory nie miała styczności z naszą marką najwyższy czas by ją poznała. Nawet jeżeli nie uda nam się wygenerować sprzedaży pierwszy krok ku pozyskaniu potencjalnego klienta został wykonany.

Search Ads – reklama w wyszukiwarce Google

Ponad 80% rozpoczyna od poszukiwania informacji, opinii oraz rekomendacji w wyszukiwarce Google.

Chcąc dokonać jakiegokolwiek zakupu rozpoczynamy poszukiwania od wyszukiwarki Google. Prawdziwości tego stwierdzenia nikomu udowadniać nie muszę. Dzięki rozsądnie zaplanowanej reklamie AdWords otrzymujemy możliwość dotarcia do potencjalnych klientów, którzy albo jasno sprecyzowali swoje potrzeby poszukując właściwie dobranego produktu, albo bezpośrednio określili nazwę bądź typ poszukiwanego wyrobu, mając nadzieję na znalezienie najtańszego lub najlepszego jakościowo rozwiązania.

O tym jak działa reklama w Google oraz ile kosztować mogą nas efektywne działania już wspominałem. Warto pamiętać, podobnie jak w przypadku innych form reklamowych, by aktywnie analizować generowany w naszym sklepie internetowym ruch. Dobrana na samym początku strategia nie zawsze musi okazać się tą najskuteczniejszą, warto jednak dynamicznie optymalizować nasze działania stale zwiększając szanse na rosnącą sprzedaż.

Product Listing Ads – pokaż swoje produkty w atrakcyjnej formie

Google długo myślało w jaki sposób pomóc właścicielom sklepów internetowych oraz jak.. na nich zarobić. O ile do tej pory pozostawało nam jedynie wykorzystanie Google AdWords, obecnie dzięki Product Listing Ads mamy możliwość bezpośredniej prezentacji naszego produktu w wyszukiwarce Google. Dla większości przypadków jest to przeniesienie momentu podjęcia decyzji zakupowej już do wyników wyszukiwania, głównie dzięki graficznej prezentacji produktu oraz oczekiwanej ceny.

Reklama Google Shopping

Remarketing – powtórne pozyskanie klienta jest tańsze, niż pozyskanie nowego

Aż 70% internautów ufa opiniom, które udało im się znaleźć w sieci.

Pamiętasz adres każdej odwiedzanej przez Ciebie strony? No właśnie, podobnie sytuacja ma się z Twoimi potencjalnymi klientami. Jeżeli Twoja oferta bądź cena biją na głowę konkurencję szansa na to, że klient dokona zakupu podczas pierwszych odwiedzin jest faktycznie duża. W większości przypadków skieruje się on i tak do innych sklepów, by Twoją przewagę potwierdzić. W między czasie możesz mieć pewność, że znajdzie się element rozpraszający, który oderwie go od dalszych poszukiwań.

Działanie remarketingu jest niezwykle proste oraz nad wyraz skuteczne. Jeżeli klient nie dokonał zakupu podczas pierwszej wizyty warto mu się z naszą ofertą przypomnieć. Jeżeli dodał jakikolwiek produkt do koszyka lecz opuścił witrynę przed dokonaniem zakupu może warto zainteresować go ponownie oferując niewielki rabat? Jeżeli natomiast kupił cokolwiek w naszym sklepie co stoi na przeszkodzie, by zaprezentować mu inne, równie atrakcyjne produkty?

Youtube Ads – Reklama w YouTube efektowna i skuteczna

Wydaliśmy niemałe pieniądze na spot reklamowy lecz liczba odwiedzin naszego kanału nie zachwyca? A może stworzyliśmy krótkie filmy prezentujące nasze produkty? Reklamę wyświetlaną bezpośrednio w serwisie YouTube uważam za jedną z najciekawszych, wartą testowania oraz wyciągania odpowiednich wniosków. Możliwość precyzyjnego targetowania pozwala nam na efektowne publikowanie naszych produktów z jednoczesnym budowaniem nowoczesnego wizerunku. Może czas wypróbować i ten sposób dotarcia do potencjalnych klientów?

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji:

Dowiedz się w jaki sposób skutecznie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać swój biznes!

Już ponad 2500 osób korzysta z mojego doświadczenia, teraz czas na Ciebie!