Posiadasz sklep internetowy? 5 elementów, które powinny zwiększyć Twoją sprzedaż

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu i reklamie.
Jestem tutaj by pomóc Twojej firmie skutecznie zwiększyć sprzedaż!


Własny sklep internetowy to niemałe wyzwanie. Przekonał się o tym każdy, kto próbował przenieść swój biznes stacjonarny do sieci. Zdecydowana większość pomysłów nigdy się nie sprawdzi, brak wiedzy osób pracujących w branży e-commerce zdecydowanie nie pomaga. Błędy pojawiają się wszędzie, od momentu tworzenia szablonu sklepu, przez prezentację oraz opis produktów, po dobór form reklamy. Jeżeli dołożymy do tego zupełny brak analizy prowadzonych działań otrzymujemy wystarczający powód braku naszego sukcesu.

Pracując na co dzień ze sklepami internetowymi, prowadząc dla nich działania reklamowe, analizy, optymalizacje, zebrałem kilka istotnych elementów, bez których szansa na sukces spada praktycznie do zera. Rosnąca konkurencja praktycznie na każdym rynku wymusza na nas dbałość o każdy, nawet najmniejszy szczegół, sprawdźcie więc, czy na pewno pamiętaliście o wszystkim, co może dać Wam przewagę na niełatwym zapewne rynku.

Zintegrowanie sklepu z mediami społecznościowymi

Dyskusja o tym czy social media sprzedają jest w tym miejscu zbędna. Działania reklamowe są skuteczne wszędzie tam, gdzie znajduje się nasz target. W roku 2017 aż 85% marketerów planowała bądź sugerowała zwiększenie budżetów przeznaczanych na media społecznościowe. Każdy sklep internetowy powinien posiadać zaimplementowane przyciski umożliwiające dzielenie się treściami w social media, takimi jak produkty czy też wpisy na firmowym blogu. Sprawdźcie jak z tematem poradziły sobie Zalando oraz Euro.com.pl, w których widgety social media nie zajmują co prawda zbyt wiele miejsca, ich skuteczność jest jednak łatwa do przewidzenia.

Umożliwienie wyrażania opinii o produktach

Praktycznie każdy właściciel sklepu internetowego boi się opinii konsumentów. Możemy być pewni, że jeżeli klient pozostawi swoją opinię, w większości przypadków będzie to ta negatywna. Pozytywnych opinii najczęściej brak, głównie dlatego, że wysokiej jakości produkt czy szybka dostawa to elementy, które są dla nas oczekiwanym standardem. Tego właśnie boi się branża e-commerce.

Rosnąca konkurencja wymusza na nas dbałość o każdy, nawet najmniejszy szczegół.

Co tracimy na takim rozwiązaniu? Nasz biznes nie jest idealny. Szansa na to, że każdy element sklepu dopracowaliśmy zgodnie z oczekiwaniami klientów jest bliska zeru. Jeżeli zależy nam na zwiększeniu sprzedaży musimy poznać nie tylko zalety, lecz także wady wprowadzonych przez nas rozwiązań. Warto nagradzać pozostawienie opinii, nawet tych negatywnych. W końcu każda z nich jest w stanie przyczynić się do rozwoju naszego biznesu a co za tym idzie, zwiększenia sprzedaży.

Dodatkowo warto pamiętać, że blisko 49% kupujących poszukuje opinii o produktach przed dokonaniem zakupu. Jeżeli Wasz sklep nie umożliwia pozostawiania własnych opinii zawsze możecie skorzystać z dedykowanych narzędzi.

Stworzenie wersji mobilnej sklepu

Według raportu ShoppingShow aż 60% konsumentów sprawdza ceny oraz poszukuje opinii na temat produktów poprzez urządzenia mobilne. Sam spędzam z telefonem w ręku o wiele więcej czasu niż przed ekranem komputera. Jeżeli dodatkowo Twoje produkty przeznaczone są dla tzw. pokolenia C, czyli połączonego z siecią praktycznie przez cały dzień, lekceważenie urządzeń mobilnych prędzej czy później stanie się drogą do naszej porażki.

20140317095653688

Czy zatem faktycznie kupujemy mobilnie? Niestety nie. Wciąż obawiamy się o bezpieczeństwo nasze oraz naszych pieniędzy. Same sklepy internetowe nie ułatwiają tego faktu, przez co zakup a następnie dokonanie płatności wciąż są procesem wymagającym stalowych nerwów. Pamiętać jedna musimy, że nawet jeżeli bezpośredniego zakupu dokonujemy przed ekranem monitora, telefon pozwala nam chociażby w drodze do pracy dokonać interesującego nas wyboru.

Zamieszczenie gwarancji bezpieczeństwa

Według badań przeprowadzonych przez Avira, firmę zajmującą się tworzeniem oprogramowania antywirusowego, 29% kupujących poważnie obawia się, że ich dane osobowe trafią w niepowołane ręce. Zagwarantowanie klientowi pełnego bezpieczeństwa w trakcie zakupów w Waszym sklepie to nie tylko większa szansa na sprzedaż lecz także wyraźny sygnał, że jest traktowany przez Was w poważny sposób.

W jaki sposób poinformować klienta o stosowanych zabezpieczeniach? Najlepszy sposób to umieszczenie w możliwie najbardziej widocznym miejscu certyfikatów bezpieczeństwa. W zdecydowanej większości przypadków ten element wystarczy by podświadomie rozwiać pojawiające się w głowie klienta wątpliwości.

Wprowadzenie firmowego bloga

Sklepy internetowe, w których prowadzony jest dostosowany do oczekiwań klientów blog firmowy, generują o 55% więcej ruchu niż sklepy pozbawione tego istotnego elementu. Czy chodzi tylko o zwiększenie liczby odwiedzin? Zdecydowanie nie. Nasi potencjalni klienci poszukują nie tylko możliwości dokonania zakupu, lecz także niezbędnej wiedzy, porad oraz odrobiny rozrywki. Aż 61% klientów deklaruje zwiększoną chęć dokonania zakupów w sklepie, który dostarcza im chociażby dostosowanych do produktów ciekawostek.

Why-You-Need-A-Company-Blog

W poszukiwaniu wartościowych inspiracji warto przeszukać to, co już znajduje się w sieci. Trafiając do sklepu oferującego przyrządy kuchenne mam możliwość jednoczesnego zapoznania się z bogatą listą przepisów. Wybór właściwej marki staje się w tym przypadku dość oczywisty. Stosując podobne rozwiązania w przypadku swojego sklepu szybko zdobędziecie uwagę i zaufanie potencjalnych klientów.

Czy powyższe elementy są gwarancją sukcesu? Zdecydowanie nie. To dopiero początek drogi do zwiększenia sprzedaży oraz zbudowania zaufania wśród naszych klientów. Jeżeli jednak zapomnimy o którymkolwiek z nich możemy być pewni, że zadanie to stanie się o wiele trudniejsze. Jeżeli jesteśmy w stanie zaryzykować, możemy pominąć wszystkie powyższe elementy. Tylko czy naprawdę nas na to stać?

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji:

Dowiedz się w jaki sposób skutecznie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać swój biznes!

Już ponad 2500 osób korzysta z mojego doświadczenia, teraz czas na Ciebie!