Banery Google Ads, jak je przygotować i o czym obowiązkowo musisz pamiętać

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Banery Google Ads oraz ich przygotowanie nadal stanowią dla sporej części przedsiębiorców niemałe wyzwanie. Spełniać one powinny szereg założeń, które pozwolą nam na zwiększenie ich skuteczności i zauważalną ekspozycję. Poniżej przedstawiłem co najmniej kilka różnych wytycznych, które musisz wziąć pod uwagę, zlecając pracę grafikowi bądź przygotowując materiały samodzielnie. Część z nich stanowi obowiązkowy element kreacji.

W sieci znajdziesz kilka aplikacji, które skutecznie pomogą Ci stworzyć kompletne zestawy. Przygotowanie w ten sposób banerów Google Ads pozwala na szybkie modyfikacje wszystkich rozmiarów kilkoma zaledwie kliknięciami. Zazwyczaj korzystam z narzędzia Bannersnack, które co prawda trochę kosztuje, szybko jednak zwraca się w postaci wysokiej jakości i możliwości szybkiej edycji dowolnych elementów. Jeśli nie masz do dyspozycji grafika ta dość prosta aplikacja pozwoli Ci stworzyć materiały samodzielnie.

Kolorystyka banerów reklamowych dla Google Ads

Teoretycznie temat ten jest niesamowicie prosty. Cała kreacja powinna być maksymalnie zbliżona do tego co odbiorca znajdzie na Twojej stronie. Banery Google Ads nie powinny różnić się w sposób znaczący, chociaż subiektywne testy wykazały, że istotna jest kolorystyka, niekoniecznie styl samej grafiki. Możesz zatem spróbować z eksperymentami. Również moje własne grafiki często odstają od tego co widzisz obecnie na tym blogu. Jeśli trafiasz do mnie z remarketingu wiesz co mam na myśli.

Istotne jest również to aby nie przesadzić z ilością kolorów na dość niewielkiej zazwyczaj grafice. Najważniejsza jest treść, musi ona pozostać czytelna i zauważalna w otoczeniu tekstu w serwisie, w jakim użytkownik trafi na Twoją reklamę. Weź zatem pod uwagę tematykę serwisów do jakiej chcesz kierować swoje kreacje. Możliwe, że odznaczają się one dość stonowanymi kolorami, aby się wyróżnić zastosuj zwracające uwagę barwy. Testuj i sprawdzaj wyniki, moja własna kampania działa obecnie z 5 różnymi zestawami reklam.

W jaki sposób ułożyć elementy na grafice Google Ads?

Jednej jedynej skutecznej porady Ci nie przekażę. Banery graficzne Google Ads odznaczają się dość niewielkimi rozmiarami a to sprawia, że każdy piksel musimy dobrze zaplanować. Niestety, duże logo, duże hasło reklamowe, kilka produktów i do tego przycisk call to action nie zmieszczą się na większości kreacji. Musisz wykazać się sporą elastycznością. Pamiętaj o tym, że obowiązkowo na grafice znaleźć musi się logo bądź nazwa Twojej firmy. W przeciwnym wypadku kreacja zostanie odrzucona z dużym prawdopodobieństwem.

Banery Google Ads

Ponownie powtórzę, zawsze musisz brać po uwagę fakt, że Twoje grafiki pojawią się w otoczeniu różnych treści, materiałów, filmów wideo. Zastosuj zatem wszelkiej maści ramki, wyróżniki, elementy zwracające uwagę. Banery reklamowe Google Ads, podobnie jak wszelkie inne materiały reklamowe na stronach, są przez użytkowników pomijane. Staraj się zatem przykuć ich uwagę za wszelką cenę, pozostając oczywiście w granicach ogólnie obowiązujących zasad.

Jakie call to action warto wykorzystać na banerach?

W przypadku dużych banerów o zastosowaniu call to action musisz pamiętać obowiązkowo. Gdy mówimy o mniejszych rozmiarach nie staraj się używać ich na siłę. Nie wszędzie zmieścisz wyraźny i czytelny przycisk. Jeśli jednak masz taką możliwość… testuj. Oprócz standardowych CTA, których nie musisz skreślać na starcie, takich jak „sprawdź” bądź „zobacz” w ramach grafik Google Ads zawrzeć można odrobinę więcej kreatywności. Na wielu moich grafikach znajdziesz CTA mówiące „tak, działajmy!” co nie tylko daje poczucie samodzielnie podejmowanej decyzji, sugeruje również wspólne podjęcie tematu.

O czym jeszcze musisz pamiętać projektując banery?

Jeśli zlecasz pracę grafikowi nie zapomnij wspomnieć, że banery reklamowe Google Ads mogą ważyć maksymalnie jedynie 150 KB. Uważnie dobierz także grafikę, chociaż wykorzystanie jedynie kilku kolorów również nie będzie błędem. Nie zawsze gotowe zdjęcie da się idealnie wkomponować w niewielkich rozmiarów grafikę. Przygotowanie grafik do kampanii Google Ads nie jest trudnym zadaniem, jeśli zaczniesz przestrzegać powyższych wytycznych zacząć możesz pierwsze testy. Jeśli potrzebujesz porady bądź konsultacji, śmiało do mnie napisz!

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?