Jak połączyć konta Google Ads i Google Analytics? Sprawdź krótką instrukcję!

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Jak połączyć konta Google Ads i Google Analytics dając nam szereg możliwości niezbędnych do poprawnego analizowania prowadzonych działań, mierzenia efektywności kampanii czy też jakości generowanego ruchu? To pierwszy krok, jaki wykonać musisz wdrażając swoją kampanię reklamową. Poniżej znajdziesz krótką i precyzyjną instrukcję dotyczącą tego w jaki sposób połączyć konta oraz gdzie warto analizować zbierane dane.

Nie chcę wypisywać w tym miejscu wszystkich korzyści jakie dają nam połączone konta Google Ads i Google Analytics. Są właściwie nieocenione, dlatego też proces ten warto wykonać w pierwszej kolejności. O tym w jaki sposób wdrożyć na swojej stronie Google Analytics również już pisałem, przejdźmy zatem do konkretów a więc zalet korzystania z obu narzędzi połączonych ze sobą.

Dlaczego warto połączyć konta Ads i Analytics?

Jeśli korzystanie z Google Analytics jest dla Ciebie codziennością ten punkt możesz ominąć. Zapewne znasz wszystkie korzyści oraz możliwości jakie daje narzędzie analityczne. Połączone konta Google Analytics i Google Ads pozwalają nam na bardzo szczegółową analizę ruchu generowanego z kampanii reklamowej. Możemy sprawdzić jakie przychody generują poszczególne frazy, ile czasu spędzili użytkownicy w naszej witrynie, która kampania odnotowuje najniższy współczynnik odrzuceń.

Połączenie kont Google Ads i Google Analytics pozwala także na wygenerowanie i wdrożenie w kampanii bardzo precyzyjnych list remarketingowych, dzięki którym dotrzesz do użytkowników wykonujących z góry określone czynności w Twojej witrynie. Kolejną istotną korzyścią jest możliwość utworzenia celów, które następnie zaimportować możesz do kampanii w formie konwersji.

Łączenie kont Google Ads i Google Analytics

Aby rozpocząć działania zaloguj się w pierwszej kolejności na swoje konto Google Analytics i w lewym pasku z nawigacją znajdź zakładkę Administracja. Następnie znajdź swoja usługę i wybierz opcję „Google Ads – łączenie”.

Jak połączyć Google Ads i Analytics

W kolejnym kroku wybierz z rozwijanej listy swoje konto Google Ads. Jeśli posiadasz tylko jedno, wybór będzie wyjątkowo prosty. W miejscu oznaczonym jako „Nazwa grupy połączeń” wprowadź nazwę swojej firmy bądź adres witryny. Zaznacz opcję „Wszystkie dane witryny”. W tym momencie możesz już kliknąć „Połącz konta”.

Jak analizować dane z kampanii Google Ads?

Połączenie Google Ads i Google Analytics niewiele nam pomoże jeśli nie wykorzystamy zbieranych danych do optymalizacji naszej kampanii. Zazwyczaj to właśnie dzięki narzędziom analitycznym jesteśmy w stanie zdiagnozować problemy naszego biznesu, ocenić jak wiele podstron odwiedzają nasi odbiorcy, jakie akcje wykonują i czy ruch jaki kierujemy na stronę ma szansę na konwersję.

Wszystkie niezbędne informacje znajdziesz przede wszystkim w zakładce „Pozyskiwanie”, kolejno „Google Ads” oraz „Kampanie”.

Jeśli prowadzisz już swoją kampanię lecz do tej pory konta Google Ads i Google Analytics nie były połączone zrób to jak najszybciej i sprawdź jakie wyniki generują Twoje działania. Może się okazać, że niektóre słowa kluczowe bądź grupy reklamowe mimo dużego ruchu nie są dla Ciebie efektywne i możesz je wyłączyć, oszczędzając tym samym niemały budżet.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?