Jak reklamować firmę w Google? Sprawdź jakie możliwości możesz wykorzystać!

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Jak reklamować firmę w Google by skutecznie pozyskiwać klientów i budować przyszłą bazę odbiorców? Możliwości jest wiele, co w połączeniu z kampaniami na Facebooku i e-mail marketingiem stanowić powinno trzon Twoich działań marketingowych. Mimo wszystko łatwo pogubić się w meandrach narzędzi i formatów reklamowych. Od czego zacząć promocję firmy w ekosystemie Google?

Nie wszystkie działania, jakie możesz podjąć są płatne, nie wszystkie też wymagają dużych budżetów. Kompleksowe wykorzystanie ekosystemu pozwala reklamować firmę w wyszukiwarce na kilka różnorodnych sposobów. Poniżej znajdziesz wszystkie możliwości jakie według mnie musisz wykorzystywać w dniu dzisiejszym. Im więcej z nich wdrożysz tym szybciej zaczniesz pozyskiwać potencjalnych klientów budując wizerunek poprawnie prowadzonej i zarządzanej firmy.

Jak wykorzystać możliwości Google Moja Firma?

W innym miejscu na blogu znajdziesz szczegółowy opis wszystkich elementów związanych z Google Moja Firma. W skrócie, usługa to pozwala na stworzenie wizytówki, która widoczna jest w wynikach wyszukiwania oraz na mapach Google. Dla firm lokalnych pozycja obowiązkowa. Sprawdź już dzisiaj w jaki sposób prezentuje się Twoja konkurencja wykorzystując możliwości wizytówki. Jeśli chcesz by klient dotarł do siedziby Twojej firmy musisz przejść przez stosunkowo prosty sposób tworzenia konta Google Moja Firma.

Reklama w Google

 

Pamiętaj o tym, że aby założyć własną wizytówkę posiadać musisz realny adres, na który Google wysłać może kod weryfikujący. Konfigurując własne konto musisz także przemyśleć takie elementy jak nazwa firmy ( nawet jeśli brzmi ona inaczej, postaraj się dodać do nazwy branżę w której działasz ), lokalizacja ( jeśli świadczysz usługi poza biurem zaznacz właściwy promień wokół firmy ) oraz kategoria, która ma istotne znaczenie w kontekście przyszłych wyszukiwań.

Jak zbudować wysokie pozycje w wynikach organicznych?

Nie jestem specjalistą SEO i w tej dziedzinie cała moja wiedza opiera się na lekturze case study oraz innych blogów o tej tematyce. Wiem jednak jedno, Google uwielbia rzetelne, regularnie publikowane treści. Nie wyobrażam sobie zatem dzisiaj strony firmowej działającej bez bloga. Śmiało mogę przyznać, że 90% moich klientów trafiło do mnie dzięki lekturze artykułów, które właśnie czytasz. Co ciekawe, nie tylko mniejsze bądź większe firmy lecz również klienci korporacyjni. Jedyny budżet jaki wydaję na reklamę trafia do remarketingu oraz sporadycznej promocji na Facebooku.

Prowadzenie bloga pomoże Ci reklamować firmę w Google, wymaga jednak przede wszystkim dużej regularności, dozy pomysłowości oraz głównie inwestycji czasu. Firmy, którym kilka lat temu doradziłem prowadzenie bloga dzisiaj generują nawet kilkaset odwiedzin miesięcznie. Jeśli dołożymy do tego rzetelny audyt SEO i wparcie narzędziami stworzymy potężne źródło pozyskiwania klientów, które dodatkowo będzie przynosiło nam profity przez kolejne lata.

Jak wykorzystać możliwości Google Ads?

Ten element, specjalizując się w kampaniach reklamowych w ekosystemie Google, opisuję na tym blogu regularnie. Wdrożyć możemy kampanie w wyszukiwarce, kampanie produktowe, remarketing czy też, posiadając większą ilość budżetu reklamowego, także kampanie display. Największą zaletą kampanii w wyszukiwarce jest to, że potencjalni klienci właśnie teraz, w tym momencie poszukują produktów i usług jakie oferujemy. Zamiast docierać do nich mało efektywnymi ulotkami budżet ten przeznaczyć powinniśmy na w pełni mierzalne działania.

Kampanie Google Ads

 

W ostatnim zdaniu zawarłem dość istotny element. Każdy format kampanii możemy w pełni analizować, optymalizować oraz mierzyć uzyskiwane efekty. To największa przewaga w stosunku do jakiejkolwiek kampanii offline. Docierać możesz do precyzyjnie dobranej grupy docelowej, jednak jak w przypadku dowolnych innych działań reklamowych kampania stanowi jedynie niewielką część sukcesu. Jeśli jednak dbasz o jakość sklepu bądź witryny, testujesz nowoczesne rozwiązania, oferujesz atrakcyjne produkty w równie atrakcyjnych cenach, kampania Google Ads szybko powinna przynieść Ci korzyści. Przygotuj listę efektywnych fraz, zadbaj o stworzenie atrakcyjnych banerów reklamowych Google Ads i zacznij pierwszą kampanię.

Jakie narzędzia Google warto wykorzystać?

Aby skutecznie reklamować firmę w Google zadbać musisz o kilka narzędzi, które przede wszystkim pozwolą Ci analizować prowadzone działania. Pierwszym z nich jest Google Analytics, którego z niezrozumiałych dla mnie powodów nadal nie używa wiele mniejszych bądź średnich firm. To potężne narzędzie analityczne jednak nawet jego podstawowe możliwości pozwolą Ci wyciągać najważniejsze dla Twojej firmy wnioski.

Drugim polecanym przeze mnie narzędziem jest Google Search Console, dzięki któremu przeanalizujesz swoją widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, sprawdzisz jakie frazy wyszukiwali i klikali Twoi potencjalni klienci, jakie pozycje zajmujesz w wynikach wyszukiwania i jaki ruch w ten sposób generujesz. Dodatkowo sprawdzić możesz wszelkie błędy w indeksowaniu jakie dotyczą Twojej witryny.

Ostatnim, obowiązkowym według mnie, narzędziem jakie musisz wykorzystać jest Google Tag Manager. To najprostszy sposób by dodać do witryny wszelkie niezbędne kody bez konieczności angażowania za każdym razem programisty. Jednocześnie pozwala na wiele więcej, w tym możliwość mierzenia w kooperacji z Google Analytics kliknięć w linki na stronie, przycisków, pobrania materiałów. Wszystkie powyższe narzędzia tworzą istotną synergię, którą warto wykorzystać w swojej firmie.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?