Jak założyć konto Google Ads? Poradnik dla przedsiębiorców krok po kroku

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Zakładanie konta Google Ads jest czynnością niezwykle prostą, zdarzają się jednak przedsiębiorcy, którzy po raz pierwszy spotykają się z ekosystemem Google. Jeśli przed Tobą pierwsza kampania Google Ads i chcesz poprawnie założyć oraz skonfigurować swoje konto przygotowałem dla Ciebie bardzo krótki poradnik, w którym krok po kroku opisałem poszczególne etapy oraz czynności jakie musisz wykonać. Poniżej znajdziesz także kilka słów wstępu. Zaczynajmy!

Pierwszym krokiem do własnej kampanii Google Ads powinno być… zastanowienie się czy jesteśmy w stanie prowadzić ją samodzielnie. Moje doświadczenie podsuwa dwa wnioski. Pierwszym z nich jest fakt, że większość przedsiębiorców „przepala” budżety reklamowe nie osiągając satysfakcjonujących zwrotów z inwestycji. Łączny się z tym drugi wniosek, bowiem większość przedsiębiorców nie zna możliwości jakie daje ekosystem Google uznając, że dodanie kilku reklam oraz fraz powinno przynieść zadowalające rezultaty. Niestety, nic bardziej mylnego.

Czas na nowe konto Google Ads!

Aby przystąpić do zakładania własnego konta niezbędny jest adres e-mail oraz oczywiście strona firmowa. W tym miejscu muszę zaznaczyć, adres pod którym założysz swoje konto powinien zawsze należeć do właściciela firmy. Wymieniać w nieskończoność mogę sytuacje, gdy pracownik odchodząc z firmy nie przekazał dostępów i wszystkie uzyskane do tej pory dane po prostu przepadały. Idealnie gdy dedykowany adres e-mail posłuży także do stworzenia nowych kont Google Analytics, Google Search Console czy też Google Tag Manager.

Pierwszym krokiem jest skierowanie się pod adres ads.google.com gdzie Twoim oczom ukaże się poniższy ekran.


Jeśli posiadasz już konto Google o którym wspominałem, w prawym górnym rogu kliknij opcję „Zaloguj się”. Jeśli dopiero zakładasz adres e-mail kliknij „Zarejestruj się” i stwórz nowe konto Google. W przypadku jakichkolwiek problemów na tym etapie zawsze możesz skorzystać z numeru do supportu bądź napisać bezpośrednio do mnie.
tworzenie konta google
Po zalogowaniu się na nowym koncie pierwsza prośba dotyczy podania kraju rozliczenia, strefy czasowej oraz waluty. Pamiętaj, zmiana waluty w późniejszym czasie jest dość kłopotliwa, wymaga kontaktu z supportem. Na tym etapie musisz zatem podjąć wiążącą decyzję.

Chwilę później zobaczysz potwierdzenie założenia nowego konta Google Ads. Zostało nam jednak jeszcze kilka kroków do stworzenia swojej pierwszej kampanii.
zakładanie konta w google ads
W tym momencie odwiedzić musisz zakładkę „Narzędzia”, w kolumnie „Konfiguracja” odnajdź opcję „Rozliczenia i płatności”. Skonfigurować musisz przede wszystkim dane swojej firmy oraz sposób dokonywania płatności. Bardzo mocno sugeruję rozliczenia ręczne. Pomimo tego, że wymagają naszej regularnej aktywności pozwalają dokładnie kontrolować wydatki na naszym koncie.

Po przesłaniu tych danych konto jest aktywne, możesz rozpocząć tworzenie kampanii. O tym jak to zrobić pisałem już na tym blogu w kilku innych miejscach.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji: