Jak zwiększyć ruch organiczny z wyszukiwarki? Oto kilka przydatnych wskazówek

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Jak zwiększyć ruch organiczny z wyszukiwarki? Jeśli zdarza mi się powtarzać jakąkolwiek poradę w każdym praktycznie mailu, jest to wskazówka mówiąca o tym by wykorzystać wszelkie teoretycznie darmowe sposoby na generowanie ruchu zanim rozpoczniemy płatne działania. Mają one znaczenie nie tylko ze względu na koszta. W większości przypadków bowiem raz poczynione zmiany zostaną z nami na długo. Planując prowadzenie działalności przez co najmniej kilka lat im szybciej zaczniemy, tym szybciej cieszyć będziemy się z uzyskanych efektów.

Dlaczego wspomniałem powyżej, że są to działania darmowe jedynie teoretycznie? Większość z nich wymaga w dużej mierze czasu. Jeśli jednak prowadząc działalność jakąkolwiek inwestycję podjąć nam najłatwiej, jest to właśnie poświęcony czas. Szczególnie jeśli efekty tych działań będą w dużej mierze trwałe. Jak zatem rozpocząć generowanie ruchu organicznego bez dużego nakładu kosztów?

1. Regularna publikacja treści

Zdecydowanie najważniejszy punkt tego artykułu. Zapewne tego nie wiesz ale ten blog sprawił, że w ciągu 8 lat nie musiałem wydawać swojego budżetu na działania reklamowe. Dopiero w ostatnich tygodniach natrafić możesz na banery remarketingowe, które pozwolą Ci wrócić do mnie w przypadku zainteresowania usługami. Nie byłoby to jednak możliwe gdyby nie spora liczba odwiedzających bloga każdego miesiąca. W ten prosty sposób mogłem zbudować bazę odbiorców remarketingu czy też stworzyć grupę podobnych odbiorców w kampaniach na Facebooku. Przez lata jednak blog dostarczał klientów organicznie.

Jak zwiększyć ruch organiczny z wyszukiwarki

Ok, w jaki jednak sposób prowadzić bloga i jak zwiększyć ruch organiczny z wyszukiwarki? Znajdziesz u mnie kilka artykułów związanych z prowadzeniem bloga firmowego, tutaj wspomnę zatem o trzech istotnych czynnikach. Pierwszym jest wysoka częstotliwość, drugim regularność, trzecim właściwe tytułowanie artykułów. Nie jestem specjalistą SEO, powyższe punkty pozwoliły mi jednak na zbudowanie atrakcyjnego dla Google materiału.

Wysoka częstotliwość mocno łączy się z regularnością. Jeśli jesteś w stanie tworzyć atrakcyjne treści codziennie, przez najbliższy rok, śmiało. Jeżeli nie, rób to co 2-3 dni, ważne jednak by robić to systematycznie. Gdy przestałem regularnie publikować przez dłuższy okres czasu zauważyłem spadki pozycji na interesujące mnie frazy. Nie ma się co dziwić, konkurencja również aktywnie działa. Nie widzę również przeszkód by publikować raz w tygodniu. Wielu klientów obrało tę właśnie drogę i w ciągu 12 miesięcy zauważalnie zwiększyli generowany ruch.

Publikuj często oraz regularnie, to prosta droga do zwiększenia ilości ruchu organicznego.
Ostatnim punktem było właściwe tytułowanie artykułów. Na samym początku musisz bowiem zastanowić się czego w związku z Twoją ofertą szukają klienci w sieci. Zazwyczaj jest to poszukiwanie rozwiązania ich problemu. Trafiasz do mnie z wyszukiwarki? Przypomnij sobie co zostało wpisane w Google i sprawdź jak brzmi tytuł artykułu. Bardzo podobnie, prawda? Sprawdź także tytuły innych artykułów na tym blogu. Na pewno nie są przypadkowe. Oczywiście, wszystko powyższe to duże uproszczenie. Idealnym rozwiązaniem byłby dla Ciebie audyt SEO. Jeśli jednak już dzisiaj inaczej spojrzysz na tytuły swoich artykułów wykonasz ogromny skok do przodu.

2. Wdrożenie Google Search Console

Niesamowite jest to, że nadal większość witryn firmowych nie korzysta z Google Search Console jednocześnie pytając na szkoleniach o to w jaki sposób sprawdzić słowa kluczowe, z jakich odwiedzają nas użytkownicy. W tym jednym zdaniu wyjaśniłem Ci największą, dla Ciebie, zaletę korzystania z tego narzędzia. W prosty sposób możesz bowiem sprawdzić czy publikowane przez Ciebie treści docierają do odbiorców oraz w jaki sposób są one wyszukiwane.

Jak zwiększyć ruch z Google

W jaki sposób możesz wykorzystać te dane i jak zwiększyć ruch organiczny z wyszukiwarki? Po pierwsze, dla najpopularniejszych zapytań stworzyć możesz kolejne artykuły wykorzystujące inne słowa kluczowe. Jeśli temat jest popularny mogę Ci zagwarantować, że użytkownicy wyszukują go na kilkanaście sposobów. Po drugie, jeśli ważne dla Ciebie zapytania znajdują się na dalszej pozycji stworzenie kolejnego artykułu zawierającego podobne frazy może pomóc rozwiązać sytuację. Może, nie musi, aczkolwiek to jeden z najczęściej stosowanych przeze mnie sposobów. Po trzecie narzędzie to pozwoli Ci także przygotować efektywniejszą kampanię Google Ads.

3. Poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania

Posiadając dane z powyższego narzędzia możesz między innymi sprawdzić jak chętnie klikane są Twoje linki a więc jak wysoki jest współczynnik klikalności. Jeżeli jest niższy niż 4-5 % warto sprawdzić czy treści jakie widzi użytkownik w wynikach wyszukiwania na pewno odpowiadają jego zapytaniu. Służą do tego tag Title oraz meta tag Description, które na pewno zmienić możesz w CMS swojego sklepu albo strony firmowej.

Dlaczego to takie ważne by wiedzieć jak zwiększyć ruch organiczny z wyszukiwarki? Po pierwsze, mogą tam się pojawić pierwsze w kolejności treści ze strony a przecież niekoniecznie muszą one brzmieć zachęcająco. Po drugie, dla użytkownika ważne jest czy link w pełni odpowiada jego zapytaniu. Rozwiewając jego wątpliwość sprawisz, że chętniej skieruje się właśnie na Twoją stronę. Ta niewielka w sumie optymalizacja może pomóc Ci wygenerować nawet kilkaset odwiedzin miesięcznie więcej, bez konieczności tworzenia nowych treści, wykorzystując jedynie te dotychczas stworzone.

Tak jak wspominałem wyżej, nie jestem specjalistą SEO, jednak trzymając się powyższych zasad udaje mi się w sposób znaczący zwiększać ruch generowany na tej stronie a tym samym efektywnie pozyskiwać klientów z ruchu organicznego. Wymaga to co prawda czasu lecz na przykładzie klientów, którzy tworzyli zaledwie 4 artykuły miesięcznie widzę znaczne wzrosty liczby odwiedzin w skali roku, co znacznie przyczyniło się także do rozwoju biznesu. Duży zysk niewielkim kosztem. Wiesz już zatem jak zwiększyć ruch organiczny z wyszukiwarki?

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji: