Kampania produktowa dla sklepu internetowego, na co warto zwrócić uwagę?

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Kampania produktowa dla sklepu internetowego to dzisiaj podstawowa forma promocji dla e-commerce. W połączeniu z dynamicznym remarketingiem stanowi potężny oręż w walce o konwersję, poprawnie wdrożona i poprowadzona zwiększa kilkukrotnie szansę na sukces. Jak zawsze jednak, kampania nie zagwarantuje nam sprzedaży jeśli zawodzą inne elementy. O nich oraz o skutecznych ustawieniach kampanii produktowych opowiem kilka słów poniżej.

We wszystkich sklepach internetowych, dla których pracuję kampanie produktowe stanowią 90% płatnego ruchu generowanego z wyszukiwarki. Zalety są oczywiste. Potencjalny klient, zanim wygeneruje koszt przekierowania, może zapoznać się z ceną, zdjęciem produktu oraz marką sklepu do jakiego chce trafić. To sprawia, że już na tym etapie eliminujemy osoby teoretycznie niezainteresowane bądź takie, dla których nasza cena będzie nieodpowiednia. Kampania produktowa dla sklepu internetowego niesie jednak za sobą kilka istotnych uwarunkowań.

Jak przygotować feed produktowy?

Subiektywnie najważniejszy element kampanii produktowej. W przeciwieństwie do innych form reklamowych mamy teoretycznie dość ograniczony wpływ na to dla jakich słów kluczowych wyświetlają się nasze kreacje. W praktyce jednak właściwe opisanie produktów pozwoli nam na precyzyjne dotarcie do osób poszukujących naszych produktów. Niezwykle istotne jest prawidłowe nazwanie produktu oraz przygotowanie opisu, który w pełni zaakceptuje wszystkie najważniejsze elementy pozwalające na identyfikację.

Nazywając produkt pamiętaj o kolorze, rozmiarze, przeznaczeniu, cechach szczególnych. Opisując produkt wykorzystaj wszystkie dostępne możliwości by przekazać potencjalnemu klientowi nawet najdrobniejsze elementy. Dzięki temu w momencie, gdy zacznie precyzyjnie szukać produktu szansa na wyświetlenie wzrośnie kilkukrotnie. Pamiętaj również o atrakcyjnym zdjęciu, dostępności produktu, identyfikatorze oraz wprowadzeniu GTIN dla produktów, które go posiadają.

Jak dobierać produkty do promocji?

Kampania produktowa dla sklepu internetowego korzysta z wszystkich artykułów jakie wprowadzisz do pliku produktowego. To minus w sytuacji gdy posiadamy w asortymencie wiele produktów jednego typu. W tym miejscu niezwykle istotny jest wybór produktów z atrakcyjną dla nas marżą, największą szansą na sprzedaż, najatrakcyjniejszych dla potencjalnego klienta.

Kampania produktowa Google Ads

W praktyce gdy klient wyszukuje jeden z naszych produktów posiadających wiele różnych odmian Google dobierze dla niego kreację na podstawie wszystkich wprowadzonych do pliku artykułów. Jeśli więc posiadasz w sklepie 50 różnych modeli czerwonych trampek wybierz tylko te, które powinny zainteresować potencjalnego klienta, jednocześnie generując dla nas najwyższą marżę. W tym wypadku istotny jest koszt konwersji oraz generowane ROI.

Jak analizować słowa kluczowe?

Temu elementowi w trakcie naszych działań poświęcić musimy sporo uwagi. Kampania produktowa dla sklepu internetowego nie pozwala na stworzenie listy słów kluczowych, dla których wyświetli się nasza kreacja. Nie oznacza to jednak, że nie mamy nad nimi żadnej kontroli. Kluczowa staje się zatem zakładka „wyszukiwane hasła”, dzięki której przeanalizujemy wszystkie słowa kluczowe, które wpisali użytkownicy w wyszukiwarce.

W większości przypadków kampania produktowa dla sklepu internetowego wymaga wykluczenia fraz bardzo ogólnych. Jeśli sugerują jedynie markę bądź typ produktu szansa na sprzedaż zazwyczaj ( chociaż są wyjątki więc analizuj każdy przypadek osobno ) będzie dość niska. Dane dostarczane przez słowa kluczowe pozwolą Ci także wyselekcjonować produkty, którymi musisz zająć się w pierwszej kolejności. Jeśli przekierowań jest dużo a konwersji brak sprawdź czy konkurencja oferuje lepszy produkt, tańszy produkt a może sklep nie spełnia oczekiwań i wykluczenie słowa kluczowego niewiele pomoże.

Jak optymalizować kampanię produktową?

Oprócz powyższych elementów, w skład których wchodzi plik produktowy oraz słowa kluczowe do dyspozycji dostajemy całkiem sporo elementów, które w ramach samej kampanii poddać możemy optymalizacji. Pamiętać musisz o tym, że każda kampania wymaga kilku powtarzających się procesów, takich jak zbieranie danych, analiza, wdrożenie zmian, ponownie zbieranie danych. W pierwszej kolejności obserwuj zatem konwersje na poszczególnych urządzeniach, w poszczególnych lokalizacjach ( analizuj konwersję w każdym z województw, następnie w większych miastach ), przeanalizuj także pory dnia oraz dni tygodnia w których Twoi klienci najczęściej dokonują zakupów. Pamiętaj o koszcie konwersji, niewielki ruch w nocy nie musi oznaczać, że jest on nieefektywny.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?