Kampania reklamowa w YouTube, wszystko co warto o niej wiedzieć na początek

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Kompletna kampania reklamowa wykorzystywać powinna wszelkie dostępne formaty, przyszedł zatem czas by opisać możliwości reklamy na YouTube. Ignorowanie tak rozbudowanej społeczności byłoby dużym błędem a stworzenie choćby krótkiego filmu promocyjnego nie jest dzisiaj kosztem przekraczającym możliwości większości firm. Jak zatem wykorzystać pełnię możliwości serwisu i stworzyć efektywną kampanię reklamową na YouTube?

Zanim stwierdzisz, że reklama na YouTube ma charakter czysto wizerunkowy i szkoda Ci na nią budżetu od razu zaznaczę, że jedne z najefektywniejszych rozwiązań stanowią kampanie remarketingowe, skierowane do odbiorców, którzy znają już Twoją witrynę. Możesz więc śmiało włączyć YouTube do swojego lejka sprzedażowego wzmacniając efektywność innych kanałów. Jeśli posiadasz usługę bądź produkt wymagające dłuższego okresu decyzyjnego śmiało wykorzystaj YouTube do prezentacji możliwości bądź zastosowania.

Dlaczego warto wykorzystać kampanie reklamowe w Youtube?

W dobie szybkiego przyswajania treści i niewielkiej ilości czasu na konsumpcję to właśnie treści video pozwalają nam na szybkie przedstawienie tego, na czym zależy nam najbardziej. Subiektywnie uważam, że im więcej miejsc styku firmy z klientem tym większa jest efektywność prowadzonych działań reklamowych. Jeśli klient może spotkać nas w wyszukiwarce, w innych serwisach z treściami oraz na YouTube podejmowane przez niego decyzje, często nieświadomie, skierują się właśnie ku naszej marce.

Jakie możliwości daje kampania reklamowa w YouTube?

Serwis umożliwia prezentację naszych treści w kilku dostępnych formatach reklamowych. Każdy z nich posiada swoją własną specyfikę, efektywność, przeznaczenie i przyznać muszę, że na samym początku warto wykorzystać każdy z nich by w wyniku optymalizacji wybrać najskuteczniejsze działania. Poniżej opisałem każdy z nich, wraz z kilkoma wskazówkami odnośnie efektywnego wykorzystania.

Bumper Ads

Szybki i bardzo wymagający format video, ponieważ kreacja reklamowa trwać może jedynie 6 sekund. To dużo i mało, wszystko zależy bowiem od naszej kreatywności. Format ten wykorzystuje się bardzo często w reklamach w aplikacji mobilnej YouTube. Nie mamy zbyt wiele czasu emisyjnego, skupić musimy się zatem na możliwie najważniejszych wartościach naszej oferty. Tutaj nie liczy się wstęp, nie ma miejsca na długie treści. Krótko i precyzyjnie.

Reklama rozliczana jest w modelu płatności CPM a więc za 1000 wyświetleń naszej kreacji. Z własnego doświadczenia koszt pojedynczego wyświetlenia wynosi zazwyczaj 1 grosz, co stawia tego typu format bardzo wysoko w kontekście efektywności naszych działań. Jeśli do tego wykorzystamy go jako remarketing skierowany do osób odwiedzających naszą witrynę bumper ads wydają się wyjątkowo pożądaną formą dla naszej firmy. Jak widać kampania reklamowa w YouTube nie wymaga rozbudowanych materiałów video.

TrueView In-Stream

Format reklamy video, który odbiorca pominąć może po 5 sekundach, wyświetlany na początku filmu, w środku bądź na jego końcu. Co bardzo istotne, płatność następuje jedynie w momencie, gdy użytkownik zapozna się z minimum 30 sekundami produkcji bądź obejrzy ją w całości jeśli jest krótsza. Naliczana jest także w momencie, gdy odbiorca wejdzie w interakcję z filmem.

Istotne w kontekście tego formatu są 2 elementy. Po pierwsze, pierwszych 5 sekund jest kluczowych w kontekście zainteresowania użytkownika dalszą treścią. Tych 5 sekund obejrzeć musi, mamy więc niewiele czasu by przekonać go do dalszej emisji. Po drugie, warto tworzyć materiał zawierający minimum 30 sekund.

TrueView Discovery

Często spotykany i efektywny format reklamy na YouTube, przede wszystkim dlatego, że wymaga zainteresowania odbiorcy oraz jego reakcji polegającej na kliknięciu w link. Reklamę spotkać możesz w prawej kolumnie propozycji filmowych bądź w głównej kolumnie aplikacji mobilnej. Płatność następuje w momencie gdy odbiorca kliknie w nasz link.

To świetny sposób promocji dłuższych materiałów, nie będących stricte reklamą lecz bardziej rozbudowaną formą promocji, budowy brandu, poradnikiem, vlogiem, prezentacją firmy. Reklamy dopasowane są do wyszukiwanych przez odbiorcę treści, dzięki czemu efektywność stoi na wysokim poziomie.

True View for Shopping

Format reklamowy przeznaczony dla sklepów internetowych, związany z danymi produktów pobieranych z Google Merchant Center. W kreacji pojawić może się aż 6 kart z produktami. Subiektywnie bardzo wartościowy element strategii promocji naszego sklepu internetowego. Szczególnie w sytuacji, gdy nadal relatywnie niewielu reklamodawców korzysta z tej możliwości. Jeśli prowadzisz własny sklep online kampania reklamowa w YouTube będzie dla Ciebie efektywnym rozwiązaniem.
reklama w YouTube
Oprócz opisanych powyżej serwis posiada jeszcze kilka dostępnych formatów reklamowych, według mnie trochę mniej istotnych oraz przydatnych niż wymienione. Wśród nich znajdziemy Musthead a więc reklamę wyświetlaną przez cały dzień na stronie głównej, TrueView for app installs bądź TrueView for Action. Przede wszystkim jednak zastanów się poważnie nad wprowadzeniem swojej marki na YouTube. Możliwości są ogromne, niosąc ze sobą bardzo wysoką efektywność.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji: