Mała firma w Internecie, jak wykorzystać dostępne możliwości?

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Mała firma w Internecie nie musi oznaczać ograniczonych możliwości, nie wiąże się także z koniecznością przygotowania ogromnych budżetów. W tym miejscu muszę być jednak szczery, marketing w małej firmie, w jej początkowym etapie, to przede wszystkich ogrom poświęconego czasu oraz szukanie sposobów na wygenerowanie możliwie najtańszego, dobrze precyzowanego ruchu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które według mnie mogą pomóc małej firmie w pozyskiwaniu pierwszych klientów.

Zanim jednak przejdziemy do działań reklamowych musisz sobie odpowiedzieć na kilka ważnych pytań. Kim jest Twój potencjalny klient? Czego szuka i jakie elementy produktu bądź usługi są dla niego istotne? W jaki sposób wyróżniasz się wśród konkurencji i dlaczego klient skorzystać powinien właśnie z Twojej oferty? Lista jest długa, jednak dzisiaj nie da się prowadzić działań reklamowych bez określenia podstawowych chociażby założeń. Jeśli pominiesz ten etap, dalej będzie tylko trudniej.

Strona firmowa Twoją najważniejszą wizytówką!

Jeśli obserwujesz mnie w social media wiesz zapewne jak wiele uwag mam do stron firmowych klientów, którzy do mnie trafiają. Powiem więc w dużym skrócie. Jeśli Twoja strona firmowa nie jest dopracowana w każdym, nawet najmniejszym detalu, każda mała firma w Internecie przegra z klientem opuszczającym witrynę z kilku conajmniej powodów. Wydawanie środków na reklamę w sytuacji, gdy Twojej witrynie brak estetyki, jasnego call to action, przejrzystej struktury oraz spójnych treści nie ma po prostu sensu.

Mała firma w Internecie

 

Jeśli istnieje jakikolwiek element Twojego biznesu na którym nie możesz oszczędzać, jest to strona firmowa. Nie oznacza to jednak, że musi ona być droga. Jeśli nie posiadasz wystarczających środków by stworzyć rozbudowaną witrynę pamiętaj, że wystarczy zwykły landing page, który zawierał będzie najbardziej istotne elementy Twojej oferty. Skorzystaj z maksymalnie prostego szablonu zamiast tworzyć witrynę, w której forma znacznie przerośnie treści. Mała firma w Internecie nie potrzebuje graficznych bajerów by skutecznie sprzedawać.

Dodaj do swojej witryny bloga firmowego.

Dzisiaj krótko ponieważ o sensowności prowadzenia bloga firmowego pisałem już wielokrotnie. Dowolna mała firma w Internecie od tego elementu zaczynać powinna swoją przygodę z marketingiem. Dlaczego? Po pierwsze, im szybciej zaczniesz, tym szybciej osiągniesz pierwsze efekty. Po drugie, generowany ruch to idealny sposób na zebranie odbiorców do kampanii remarketingowej. Jeśli czytasz ten artykuł już niedługo zrozumiesz co miałem na myśli. Po trzecie, blog firmowy buduje wizerunek specjalisty w swojej dziedzinie. A jeśli o wizerunku mówimy…

Zadbaj o rozpoznawalną markę osobistą!

Od samego początku mojej kariery w marketingu nie wydałem na działania reklamowe ani złotówki. Ok, lekko mijam się z prawdą, kampania remarketingowa wciąż działa. Mimo to udało mi się dojść z poziomu małych i średnich firm do współpracy z korporacjami. Wszystko to dzięki prowadzeniu bloga oraz aktywności w social media. Twoja firma potrzebuje osoby, z którą będzie ona utożsamiana. Osoby, której zaufają Twoi klienci. W której zauważą eksperta w swojej branży.

Personal branding w małej firmie

 

Jak to osiągnąć? Przede wszystkim nigdy nie staraj się sprzedawać. Nie bezpośrednio. Największą liczbę klientów pozyskuję z komentarzy w specjalistycznych grupach, gdzie padają pytania z prośbą o pomoc. Jeden merytoryczny, sensowny komentarz jest w stanie wygenerować mi nawet kilka zapytań bądź kilka dodatkowych, obserwujących mnie osób. Nawet jeśli zatrudniasz kilku pracowników Twój wizerunek budować może sprzedaż na długie miesiąca. Mała firma w Internecie także potrzebuje brand hero, osoby dzięki której stanie się ona rozpoznawalna.

Nigdy nie zapominaj o narzędziach analitycznych.

Mała firma w Internecie nie istnieje bez Google Analytics. Nie wyobrażam sobie prowadzenia działań reklamowych bez możliwości optymalizacji kampanii na podstawie zachowań użytkowników oraz szeregu danych, jakie narzędzia te dostarczają. Bez nich nie jesteś w stanie stwierdzić które działania przynoszą efekty, z których należy zrezygnować oraz jakie działania podejmuje klient w Twojej witrynie. Jeśli prowadzisz sklep internetowy zadbać musisz również o implementację śledzenia e-commerce. Nie masz podstaw by bać się pracy z liczbami. To nieodzowny element prowadzenia biznesu. Na tym blogu znajdziesz kilka ważnych podpowiedzi, dzięki którym jeszcze efektywniej wykorzystasz narzędzia analityczne.

Wykorzystaj możliwości Google Ads i Facebook Ads.

W tym przypadku masz dwie możliwości. Albo działać samodzielnie albo skorzystać z pomocy specjalisty, co wiąże się niestety z większym budżetem. Pamiętaj, że jeśli otrzymujesz propozycję prowadzenia działań reklamowych w kwocie 200 PLN miesięcznie taką ofertę należy omijać z daleka. Każda kampania to miesiąc pracy, analizy danych, optymalizacji, komunikacji z Tobą. W tak niskiej kwocie raczej nie możesz na to liczyć.

W sieci znajdziesz mnóstwo poradników, dzięki którym wdrożysz swoją pierwszą kampanię. Mała firma w Internecie nie potrzebuje rozbudowanych rozwiązań, zazwyczaj wystarczą Ci zatem podstawowe możliwości jakie oferują ekosystemy Google i Facebook. Zacznij od wdrożenia piksela Facebooka, kodów remarketingowych, przeprowadź pierwszą kampanię Google Ads skierowaną do bardzo wąskiego grona słów kluczowych. Uzyskasz pierwsze dane, które pozwolą CI wyciągnąć dalsze wnioski.

Mała firma w Internecie ma sporo możliwości, z których obowiązkowo musisz skorzystać. Zrezygnuj z ulotek, drogiej kampanii w prasie codziennej czy spotów radiowych. Korzystając z narzędzi internetowych możesz dokładnie mierzyć prowadzone działania oraz przede wszystkim zwrot z poniesionych inwestycji.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?