Marketing z Instagram, czyli social media i promocja już nie tylko na Facebooku

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie.
Jestem tutaj by pomóc Twojej firmie skutecznie zwiększyć sprzedaż!


Pomimo upływu lat Instagram nadal dla wielu przedsiębiorców jest miejscem nieodkrytym. Skupieni na Facebooku i działaniach z Google Ads nie zauważają innych serwisów społecznościowych. O ile nie wszędzie warto być obecnym, nie wszędzie jest to konieczne, Instagram stanowi dla firm bardzo efektywne i przyjazne miejsce. Jeśli dodamy do tego precyzyjne statystyki oraz zewnętrzne narzędzia otrzymujemy potężne źródło wartościowego ruchu.

Marketing z użyciem Instagramu nie należy do najprostszych. O ile bowiem nie promujemy zawsze popularnych piesków oraz kotków, pięknych samochodów bądź nie jesteśmy choćby lokalnie znaną modelką, musimy włożyć w nasze działania trochę wysiłku. Wystarczy jednak odrobina cierpliwości by wykorzystać wszystkie dostępne opcje i zebrać wokół siebie sporą grupę aktywnych odbiorców. Od czego zatem warto zacząć?

Zdjęcia, zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia

Instagram został stworzony do publikacji zdjęć zrobionych telefonem. To już jednak za nami. Dzisiaj jest to serwis pełen tak amatorskich, jak i w pełni profesjonalnych fotografii tworzonych najdroższymi sprzętami na świecie. Znaleźć musimy zatem swoje miejsce. Instagram nie służy nachalnej promocji i bezpośredniej reklamie. To serwis, który w prosty sposób umożliwia nam budowę wizerunku poprzez publikowane treści.

Rozpocząć możemy od aktywnego relacjonowania tego co dzieje się w naszej firmie, przechodząc do codziennych sytuacji związanych z naszymi produktami, prezentacją odwiedzanych przez pracowników firmy miejsc czy też ogólnie pojętego lifestylu związanego z naszą działalnością. Co istotne, wystarczą w zupełności zdjęcia stworzone telefonem a jeśli masz odrobinę zaparcia i estetycznego talentu, z czasem fotografie stanowić będą piękne uzupełnienie tworzonych na co dzień treści.

Instagram Stories w Twojej firmie?

O ile zdjęcia to statyczne emocje, o tyle materiały video dają Ci już nieograniczone możliwości prezentacji swojej firmy. Nie zastanawiaj się długo nad właściwą strategią tylko śmiało zaprezentuj swoją firmę od środka. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, ogromna część klientów z przyjemnością zobaczy jak wygląda dostarczanie im produktów od środka. W każdej branży zastosowania są inne, dlatego też rozpatrywać należy tematy indywidualnie. Zasada jest jednak jedna, im bardziej Twoja firma jest naturalna, tym większą sympatię odbiorców zdobędzie.

Skąd czerpać pomysły? Zacznij od wyszukania profili marek z Twojej branży, niekoniecznie z Polski. Sprawdź czym dzielą się one w social media. Jak wykorzystują Instagram. Czy korzystają ze sprawdzonych sposobów czy też działają kreatywnie, co również Ty możesz wykorzystać w odpowiedni sposób. Odwiedź również Instagram TV, w którym duże brandy działają coraz śmielej.

Kampanie reklamowe na Instagramie

Działania promocyjne z użyciem Instagramu prowadzić możesz używając dokładnie tego samego ekosystemu, z którego korzystasz w czasie kampanii na Facebooku. Zalety takiego rozwiązania? Nieograniczone. Wykorzystać bowiem możesz stworzone już wcześniej niestandardowe grupy odbiorców, kierować do nich działania remarketingowe, budować swój target na podstawie podejmowanych przez potencjalnych klientów czynności.

W jednym z artykułów na blogu wyjaśniam w jaki sposób stworzyć skuteczną kampanię na Instagramie. Tymczasem samodzielnie postaraj się stworzyć pierwszą aktywną promocję, która dotrze już dziś do Twoich odbiorców. Jeśli masz za sobą kampanie na Facebooku, temat jest dla Ciebie wyjątkowo prosty. W innym wypadku czas by rozpocząć korzystanie z możliwości jakie daje nam cały ekosystem.

Jak stworzyć profil firmowy na Instagramie?

Zadanie jest wyjątkowo proste. Albo tworzymy nowe konto, przełączając je na profil biznesowy albo robimy to samo z obecnie używanym kontem. Pomiędzy profilami możesz przełączać się w bardzo intuicyjny sposób a to oznacza, że możesz w tym samym momencie prowadzić kilka osobnych bądź powiązanych ze sobą tematycznie kont.

Korzyści z takiego rozwiązania są spore. Po pierwsze, otrzymujemy dostęp do statystyk, takich jak wyświetlenia, najpopularniejsze posty, informacje o odbiorcach i inne, dzięki którym przeanalizujemy naszą własną skuteczność. Po drugie, chociaż tego rozwiązania nie polecam, otrzymamy możliwość promowania postów bezpośrednio z poziomu Instagramu.

Cały marketing w tym serwisie opiera się na kreatywnym pomyśle. Nie musi być on wyjątkowo skomplikowany, rozbudowany. Czasem wystarczy najprostsze rozwiązanie. Wojtek Sokół na jednym ze swoich profili prezentuje kąty w pokojach i pomieszczeniach, w których się aktualnie znajduje. Nic ciekawego? Jeśli jesteśmy systematyczni, w końcu znajdziemy swoich aktywnych odbiorców. Ważne jedynie by mieć swój jeden, oryginalny pomysł.

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji: