Monitoring Internetu i social media, na co pozwalają dostępne dzisiaj narzędzia?

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Monitoring Internetu oraz mediów społecznościowych stał się naturalnym efektem dynamicznego rozwoju Internetu. Wyobraźmy sobie bowiem sytuację, w której pojawiają się w sieci negatywne opinie na temat naszej firmy a my… nie jesteśmy w stanie do nich dotrzeć, zareagować w odpowiedni sposób. Powyższe rozwiązanie to jedynie jedna z kilkudziesięciu zalet monitoringu Internetu, poniżej znajdziesz zatem subiektywnie najlepsze tego typu narzędzia na naszym rynku oraz przykładowe zastosowania, z których warto skorzystać.

Zanim przejdę do konkretów, w jaki sposób monitoring Internetu właściwie działa? Nie wdając się w szczegóły techniczne, narzędzie przeszukuje sieć w poszukiwaniu oczekiwanych przez nas zwrotów, stanowiących naszą markę, produkt, nazwisko czy jakąkolwiek przydatną nam frazę. W czasie rzeczywistym informuje nas o wszelkich wzmiankach jakie pojawiają się w Internecie, w tym na forach, na Facebooku czy innych mediach społecznościowych. Przydatne? Zdecydowanie!

Które narzędzia monitoringu Internetu mogę Ci polecić?

Na wyżej postawione pytanie nie odpowiem jednoznacznie. Testowałem bowiem każde z wymienionych i każde ma swoje plusy, niewiele minusów, sugeruję zatem zapoznanie się z każdym z nich i sprawdzenie który design oraz sposób prezentacji treści odpowiada Ci najbardziej.

W chwili obecnej najbliżej mi do jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich narzędzi a więc Brand24. Świetny zespół specjalistów, niesamowity support, przejrzysty i wciąż poprawiany design a to jedynie dodatkowe zalety narzędzia. Główną zaletą jest monitoring w czasie rzeczywistym, aplikacja mobilna, ocena sentymentu wypowiedzi a więc selekcja wpisów o zabarwieniu negatywnym bądź pozytywnym. Korzystając z Brand24 miałem okazję trafić na kilka przydatnych szkoleń, konferencji, sprawdzić działania swojej konkurencji oraz finalnie znaleźć nowych klientów, którzy w nieznanych mi zakątkach sieci szukali specjalistów Google Ads. Mocno polecam każdemu przedsiębiorcy.
monitoring social media
Kolejnym wartościowym narzędziem z którym musisz się zapoznać jest Unamo, znane kiedyś jako Monitori. Równie przejrzysty design, analiza sentymentu, dane w czasie rzeczywistym, możliwość generowania raportów, rankingi autorów a więc szereg zalet przedstawiających to narzędzie w wartym zauważenia świetle. Monitoring Internetu w najlepszym wydaniu.

Ostatnim z polecanych przeze mnie narzędzi jest SentiOne. Daje nam możliwość skorzystania z kilku atrakcyjnych cenowo pakietów, chociaż dla Twoich potrzeb powinna wystarczyć już najtańsza opcja, oferując dość dużą liczbę możliwości. Analiza cech autorów, określanie liderów opinii, oczywiście analiza sentymentu oraz prezentacja w czasie rzeczywistym to największe zalety narzędzia.

Do czego warto wykorzystać narzędzia monitoringu social media i Internetu?

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że możliwości są nieograniczone. Poniżej wymieniam zatem jedynie kilka najciekawszych. Do dzisiaj pamiętam sytuację, w której na jednym z prowadzonych przeze mnie szkoleń z kampanii Google Ads uczestnik napisał w komentarzu pod swoim postem, że co prawda szkolenie jest fajne ale… nie do końca wyczerpujące temat. Już w trakcie przerwy mogłem podejść do uczestnika i dopytać jakich treści zabrakło. Zdziwienie było ogromne.

W innym przypadku teatr po zakończonym spektaklu jedynie dzięki zastosowaniu narzędzi monitoringu Internetu mógł dotrzeć do opinii, które sugerowały, że na sali było zdecydowanie zbyt ciepło, co wpłynęło na negatywny odbiór całej sztuki. Tym samym pojawiła się możliwość, by każdej z osób biorących udział w spektaklu odpowiedzieć osobiście, jednocześnie dziękując za obecność oraz przepraszając za wszelkie niedogodności.

Kiedy zmierzamy do sieci by pozostawić swoją opinię? Zazwyczaj w sytuacji gdy przekazać chcemy swoje niezadowolenie, uwagi, negatywną recenzję. A teraz wyobraź sobie sytuację, w której Twoja firma, Twoja marka zaczyna zbierać niezbyt pochlebne opinie w sieci i w żaden sposób na nie nie reagujesz. Wpływ na sprzedaż, na renomę marki może być znaczący. Dzięki wykorzystaniu narzędzi monitoringu Internetu szybko dotrzesz do wszystkich interesujących Cię wiadomości.

Na koniec pozostawiłem jedną z najważniejszych zalet jakie daje monitoring Internetu. Regularnie przeszukuję sieć w poszukiwaniu wzmianek o kampaniach Google Ads. Otrzymuję dzięki temu informacje związane z nowymi artykułami, ofertami konkurencji, odnajduję innych specjalistów a co najważniejsze, docieram do osób, które chociażby w swoim profilu na Facebooku zamieszczają pytanie dotyczące poszukiwań odpowiedniego specjalisty. Kilku moich klientów może potwierdzić, że znalazłem ich właśnie w powyższy sposób.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?