Nie widzę swoich reklam Google Ads, jakie są najczęstsze powody takiej sytuacji?

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


„Nie widzę swoich reklam Google Ads” – gdybym otrzymywał złotówkę za każdem razem gdy klient wysyła mi podobne stwierdzenie dzisiaj byłbym bogaty. To jedna z tych sytuacji, gdy klient powtarza, że jeśli on reklamy nie widzi, jego klienci nie widzą jej również. Przy tak postawionym stwierdzeniu ciężko odmówić mu logiki. W praktyce jednak sytuacja jest jednak zupełnie inna i postaram się ją dokładnie wyjaśnić.

Kiedyś opisywałem już najczęściej powtarzane mity związane z kampaniami Google Ads. O ile w przeszłości powyższe pytanie miało jeszcze mniejszy bądź większy sens dzisiaj nie ma już ono racji bytu. Istnieje wiele powodów dla których Twoje reklamy nie wyświetlają się Tobie, Twoim współpracownikom bądź rodzinie. Po kolei zajmijmy się zatem każdym z nich.

1. Nie widzę swoich reklam Google Ads gdy… nie są włączone

Kilka razy zdarzyło mi się przygotować nowe grupy reklamowe, wysłać do akceptacji i zapomnieć o tym, że pozostały wyłączone. To prozaiczny powód i relatywnie zdarza się rzadko. Z zawodowego obowiązku muszę jednak o nim wspomnieć, przytrafia się bowiem tak przedsiębiorcom jak i profesjonalistom.

2. Nie widzę swoich reklam Google Ads gdy… budżet dzienny się skończył

Większość przedsiębiorców uważa, że przeznaczając 1000 PLN miesięcznie budżetu emisyjnego są w stanie obsłużyć wszystkie wyszukiwania w całej Polsce. Otóż nic bardziej mylnego. Nawet jeśli działasz lokalnie może zdarzyć się sytuacja w której budżet dzienny albo już się wykorzystał, albo Google rozkładając go tak by wystarczył na cały dzień po prostu zrobił krótką przerwę w wyświetlaniu reklam.

3. Nie widzę swoich reklam Google Ads gdy… działa harmonogram reklam

Reakcją na sytuację z powyższego postu jest wdrożenie Harmonogramu Reklam, dzięki któremu nasze kreacje widoczne są jedynie w ściśle określonych godzinach w ciągu dnia. Bardzo możliwe również, że wykluczasz swoją kampanię w trakcie weekendu. Niewielu przedsiębiorców zagląda do Harmonogramu, może więc zdarzyć się, że nie pamiętasz o wdrożonych ustawieniach. Sprawdź zatem czy faktycznie kampania powinna się w chwili obecnej wyświetlać.

 

4. Nie widzę swoich reklam Google Ads gdy… stawka CPC jest zbyt niska

Minimalizowanie kosztów przekierowań jest jednym z ważnych elementów optymalizacji ale jeśli Twoje stawki są zbyt niskie Google zaproponuje potencjalnym odbiorcom reklamę konkurencji. System reklamowy oferuje kilka metryk oraz rekomendacji, które pozwolą Ci poprawić ten stan rzeczy. Pamiętaj jednak, że liczy się konwersja, ilość przekierowań, nie musisz zatem za każdym razem wyświetlać się na najwyższych pozycjach.

5. Nie widzę swoich reklam Google Ads gdy… znam swoją firmę

Wyniki wyszukiwania są mocno personalizowane. Oznacza to, że jeśli regularnie odwiedzasz swoją witrynę, często klikasz ( tego nie polecam ) w swoje reklamy bądź odwrotnie, nie klikasz ich nigdy, Google wyświetli kreację osobom, które z większym prawdopodobieństwem zainteresują się ofertą. Założeniem Google jest kierowanie przekazów reklamowych do osób, które będą zainteresowane Twoją ofertą. Jeśli nie widzisz reklamy to znaczy, że Google dobrze wybiera komu chce ją pokazać.

6. Nie widzę swoich reklam Google Ads gdy… fraza nie jest wyszukiwana

W trakcie audytów kampanii Google Ads bardzo często trafiam na słowa kluczowe z oznaczeniem „mała liczba wyszukiwań”. Przedsiębiorcy zazwyczaj wymyślają frazy, których nikt nie ma szansy wpisać. Działa to jednak również w drugą stronę, zbyt ogólne i popularne frazy mają zazwyczaj bardzo dużą konkurencję, bardzo dużą liczbę wyszukiwań i Twój zapewne nieadekwatny budżet nie jest w stanie wszystkiego obsłużyć.

Jedynym elementem jaki ma dla Ciebie znaczenie są statystyki. Jeśli nie widzisz swoich reklam a budżet dzienny wykorzystuje się w pełni każdego dnia zapomnij o tym by znaleźć własną reklamę. Jeśli nie widzisz reklam a jednocześnie brak odwiedzin potencjalnych klientów wtedy reaguj. Zapewne coś poszło nie tak i wymaga Twoich działań. Niestety, kampanie Google Ads to w dużej mierze analityka i codzienna praca, musisz się zatem przyzwyczaić, że nie wszystko będzie dokładnie tak jak sobie to wyobrażasz.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?