Odrzucone reklamy Google Ads, w jaki sposób je poprawić i ponownie zweryfikować?

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Odrzucone reklamy w Google Ads to problem z którym spotkała się większość reklamodawców. System dba o to aby nasze kreacje spełniały wszelkie wymagania redakcyjne oraz prawne, chociaż zdarzają się sytuacje, gdy sam mam poważny problem z określeniem powodu pojawienia się odrzucenia. Poniżej omawiam kilka z nich oraz przedstawiam sposoby by je poprawić oraz ponownie przesłać do weryfikacji. Od czego zaczniemy?

W celu łatwiejszego zarządzania reklamami Google wprowadził tzw Policy Manager a więc miejsce w którym w łatwy sposób zweryfikować możemy powód odrzucenia naszej reklamy. Co istotne, znacząco ułatwił także odwołanie się w przypadku odrzucenia, co do tej pory zazwyczaj wiązało się z koniecznością kontaktu z supportem oraz dokładnego wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Obecnie krok po kroku śledzić możemy nasze odwołanie, dzięki czemu dokładniej zaplanujemy kolejne podejmowane działania.

Dlaczego Google Ads odrzuca Twoje reklamy?

Google bardzo mocno dba o to jakie treści przekazywane są odbiorcom, istnieje zatem szereg zasad, o których musimy pamiętać by nasze kreacje mogły być wyświetlane użytkownikom. W pierwszej kolejności zadbać musimy o wymagania redakcyjne, wśród których znajdziemy konieczność tworzenia treści jasnych i zrozumiałych dla docelowego odbiorcy, przestrzeganie zasad języka polskiego, w tym unikanie literówek, przerw pomiędzy wyrazami, pisania całych zdań wielkimi literami czy też nadmiernego używania znaków interpunkcyjnych. Niestety, trzy wykrzykniki obok siebie nie są mile widziane. Odrzucone reklamy Google Ads są w takiej sytuacji pewne.

Pamiętać musimy także o wymaganiach prawnych a więc braku możliwości reklamy produktów będących podróbkami oryginalnych produktów, reklam alkoholu, broni, reklam usług związanych z fałszowaniem dokumentów. Możemy być pewni, że odrzucone reklamy Google Ads dotyczyć będą również treści obraźliwych, niebezpiecznych, wrażliwych.

Ograniczenia dotyczą także reklamy usług prawnych oraz medycznych. Pewne obostrzenia dotyczą także reklam politycznych. Jak widać w sytuacji gdy mamy wątpliwości odnośnie możliwości reklamy naszych produktów, usług bądź używania konkretnych treści warto w pierwszej kolejności zapoznać się z zasadami systemu reklamowego.

Jak poprawić wdrożone reklamy Google Ads?

W większości przypadków zadanie jest wyjątkowo proste. Musimy jedynie dostosować nasze treści do wymogów redakcyjnych bądź prawnych. Jeśli użyliśmy zbyt dużej liczby znaków interpunkcyjnych również nie powinno być to dla nas problemem. Sytuacja jest jednak inna gdy odrzucenie dotyczy niedziałającej strony docelowej bądź złośliwego oprogramowania, które roboty Google znalazły na naszej stronie. W takiej sytuacji niezbędne jest poprawienie błędów technicznych oraz zadbanie o właściwe działanie naszej witryny firmowej.

Wprowadzenie Policy Managera sprawiło, że Google obecnie w czasie rzeczywistym informuje nas o potencjalnych problemach z naszymi reklamami. Aby ponownie przesłać reklamę do sprawdzenia również wykorzystujemy Policy Managera, dzięki któremu na bieżąco śledzić możemy nasze odwołanie. Odrzucone reklamy Google Ads nie powinny stanowić dla nas takiego problemu jak wcześniej właśnie dzięki powyższym usprawnieniom.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?