Promocja na Facebooku, jak efektywnie wykorzystać możliwości social media?

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Reklama na Facebooku to druga, obok kampanii Google Ads, najskuteczniejsza obecnie forma płatnej promocji naszych produktów oraz usług. Myli się jednak ten, kto zaczyna dyskusję odnośnie tego który serwis oferuje skuteczniejszą reklamę i na którym powinniśmy się skupić. W chwili obecnej najefektywniejsze jest połączeniu obu tych kampanii, oferują one bowiem zupełnie inne możliwości, docierają do odbiorcy w zupełnie inny sposób.

O ile reklama w Google dociera do użytkowników, którzy dzisiaj, teraz poszukują naszych produktów bądź usług, o tyle reklama na Facebooku pozwala docierać do odbiorców, którzy dopiero przekonać musimy do naszej oferty. Nie oznacza to jednak mniejszej skuteczności, szczególnie w momencie, gdy proces decyzyjny w naszej branży jest zauważalnie dłuższy. Poniżej opisałem kilka możliwości, jakie oferuje nam dzisiaj system reklamowy Facebooka. Stwierdzenie, że Facebook nie sprzedaje już dawno mija się z prawdą. Sprawdźmy więc w jaki sposób skutecznie go wykorzystać.

Jak działa remarketing na Facebooku?

Nie ukrywam, moja ulubiona forma reklamy. Jestem prawie pewien, że spędzając czas w tym serwisie zobaczysz propozycję innych postów, z którymi musisz się zapoznać a które znajdziesz na tym blogu. Dlaczego? W pierwszej kolejności mam nadzieję, że moje artykuły pomogą Ci zwiększać zyski w Twojej firmie. Po drugie chciałbym pozostawać wciąż w Twojej świadomości jako specjalista marketingu internetowego.

Aby rozpocząć działania remarketingowe w pierwszej kolejności musisz dodać Pixel Facebooka do kodu swojej witryny. Nie jest to bardzo skomplikowanym zadaniem, wystarczy, że posiadasz Menedżera Reklam i wygenerujesz nowy Pixel. W dalszej kolejności stworzyć należy grupę odbiorców, która składa się z użytkowników Twojej witryny. Wystarczy, że Twoją witrynę odwiedzi 1000 osób, które Facebook przypisze do Twojej grupy odbiorców i już można rozpoczynać działania reklamowe.

Co istotne, na podstawie użytkowników swojej witryny możesz także stworzyć grupy podobnych odbiorców co oznacza, że Facebook sam znajdzie osoby o zbliżonych zainteresowaniach, stanowiskach, wieku czy płci. Bardzo istotne jest zatem aby ruch generowany na Twoją stronę był zawsze maksymalnie sprecyzowany.

Jak pozyskiwać kontakty z wykorzystaniem Facebooka?

Wciąż tak niewiele osób używa reklam polegających na pozyskiwaniu kontaktów, znanych pod nazwą Lead Ads. Dlaczego? Nie do końca wiem. Jak wygląda standardowe, znane nam od lat pozyskiwanie danych od odbiorców? Zazwyczaj jest to formularz na stronie internetowej, na którą musisz użytkownika w pierwszej kolejności przekierować. Następnie, o ile oczywiście spodoba mu się nasza witryna oraz nasza oferta, pozostawi nam swoje dane, które dodatkowo musi potwierdzić klikając w link w przesłanym e-mailu. Dość rozbudowany proces.

Reklama Lead Ads pozwala na pozyskanie danych odbiorcy już z poziomu Facebooka, od razu po kliknięciu w reklamę. Co istotne, dane odbiorcy wypełniają się same, na podstawie informacji zawartych w profilu, musi on zatem jedynie kliknąć przycisk potwierdzający pozostawienie nam swoich danych. Daje to również jedną istotną przewagę… Wiesz jak wiele leadów, które trafiają do mnie z tego bloga posiada błędnie wpisany adres e-mail? O ile wiadomość zawiera nazwę firmy, jestem w stanie sobie poradzić. Jeśli zapytanie jest ogólne niestety nie mam możliwości by na wiadomość odpowiedzieć.

Aby uruchomić kampanię Lead Ads wybierz opcję „Pozyskiwanie kontaktów” z panelu reklamowego Menedżera Reklam. Następnie akceptujesz regulamin i przechodzisz do tworzenia odpowiedniego formularza. Pamiętaj o tym, że o ile standardowo im mniej pól do wypełnienia, tym lepiej, o tyle na Facebooku jeśli wybierzesz proponowane przez serwis opcje wypełnią się one same.

Jak reklamować usługi lokalne na Facebooku?

Kolejny często proponowany przeze mnie sposób wykorzystania możliwości Facebooka to reklama lokalna, dla firm których odbiorcy znajdują się przede wszystkim maksymalnie kilka kilometrów wokół siedziby. Idealnie rozwiązanie dla sklepów stacjonarnych, mechaników, weterynarzy, księgarni, siłowni. Działać możesz nawet w obszarze kilometra wokół swojej firmy, jeśli więc prowadzisz wspomnianą wcześniej siłownię możesz chcesz dotrzeć do osób, które nie muszą pokonywać dalekich odległości aby wpaść na trening.

Jeśli odległość może mieć znaczenie dla potencjalnego odbiorcy pamiętaj by jasno zawrzeć to w treści reklamy. W sytuacji gdy czas goni nas każdego dnia bliska lokalizacja może być najważniejszym z czynników wpływających na efektywność naszej reklamy.

To nie koniec możliwości reklamowych na Facebooku. Są praktycznie nieograniczone i jedynie od naszego celu oraz kreatywności zależy sposób pozyskiwania potencjalnych klientów. Jak w każdym przypadku nie uciekniemy jednak od analityki, testów i wdrażania ciągłych zmian.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji: