Promocja na Facebooku, jak efektywnie wykorzystać możliwości social media?

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie.
Jestem tutaj by pomóc Twojej firmie skutecznie zwiększyć sprzedaż!


Skuteczna promocja w mediach społecznościowych potrafi zdziałać naprawdę wiele. Dużym markom w większości przypadków nie trzeba tłumaczyć podstawowych zasad rządzących światem social media, marki te zazwyczaj zatrudniają w tym celu odpowiednich ludzi. Problem zaczyna się w przypadku mniejszych firm bądź osób prywatnych, które usiłują promować swoje profile, usługi bądź produkty.

Facebook nie sprzedaje, wiesz o tym?

Za przykład posłużą mi w pierwszej kolejności sklepy internetowe, których na naszym rynku jest coraz więcej, powoli zbliżając się do poziomu rynku europejskiego. Czy znacie wiele sklepów online, których liczba fanów przekracza choćby sto? Dzieje się tak dlatego, że większość właścicieli wychodzi z założenia, że prezentowanie co godzinę kolejnego produktu z oferty zapewni im satysfakcjonującą sprzedaż. Zapomnijcie o tym, Facebook nie jest narzędziem do prowadzenia bezpośredniej sprzedaży, może z kilkoma wyjątkami potwierdzającymi regułę.

Facebook służy budowaniu wizerunku marki oraz nawiązywaniu kontaktu z potencjalnymi, a najczęściej już obecnymi, klientami. Jaką korzyść ma internauta z polubienia naszego produktu? Czy naprawdę chce się on dzielić ze znajomymi swoim wyborem? Nie mamy co liczyć na jakikolwiek komentarz, chyba że będzie on negatywny. Pamiętajcie, że jeżeli klient ma powód aby się wyżalić, na pewno zrobi to pod naszym wpisem.

Zbuduj historię swojego produktu

Jeżeli prowadzimy sklep z ozdobnymi pudełkami, czy monotonne prezentowanie kolejnych wzorów opakowań przysporzy nam fanów? Przewiduję raczej stały spadek liczby osób odwiedzających nasz profil. Warto może pokazać użytkownikom do czego mogą te pudełka użyć, pokazać jak wyglądają w różnych sytuacjach, pomieszczeniach. Należy pokazać im korzyść, wtedy na pewno odwdzięczą się lubiąc nasz wpis bądź skomentują go, zgadzając się z nami bądź negując nasze zdanie. Social media to dyskusja, nie prowadzać jej i odpowiednio moderując ciężko osiągnąć jakikolwiek sukces.

Na koniec proszę, wręcz błagam, o jedną rzecz. Jeżeli chcecie zaprezentować swoje produkty czy usługi, nie wrzucajcie 10 wpisów jeden pod drugim w przeciągu 10 minut. Zauważyłem, że ostatnio staje się to dość powszechnym zachowaniem. Jeżeli nie macie czasu prowadzić działań w mediach społecznościowych, nie róbcie tego. Lepiej odpuścić sobie tą formę promocji, niż wykorzystywać ją w najgorszy z możliwych sposobów.

Nie kliknę tego, bo po co?

Kolejnym złym nawykiem jest wrzucanie do statusu linków, często z programów partnerskich, bez chociażby cienia wyjaśnienia co pod tym linkiem się znajduje. Jeżeli nic mnie nie zachęca, po prostu tej strony nie odwiedzę, skoro wokół znajdę pięć innych, w których widzę już korzyść dla siebie.

Podsumowując ten wpis, zanim zabierzemy się za działania w social media warto zasięgnąć odrobiny wiedzy. Jak pokazują niechlubne przykłady, wystarczy jeden błąd by popsuć tak mozolnie budowany wizerunek marki. Tak więc planując promocję chociażby na Facebooku, warto albo najpierw zdobyć trochę wiedzy, co wbrew pozorom nie jest takie trudne, albo zlecić działania profesjonalistom. Na pewno więcej na tym zyskacie niż stracicie.

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji: