Reklama sklepu internetowego w wyszukiwarce, od czego warto rozpocząć?

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Skuteczna promocja sklepu internetowego to z jednej strony ogromne wyzwanie, wymagające przygotowania dokładnej strategii, planu działania, wykorzystywanych narzędzi. Z drugiej strony optymalizacja zarówno samych działań jak i sklepu internetowego przynosi zauważalne efekty, wyrażone w konkretnych liczbach, dążąc do wyznaczonych wcześniej współczynników. Reklama w wyszukiwarce rządzi się swoimi prawami, dzisiaj zajmiemy się wykorzystaniem kampanii Google Ads oraz jej wszystkimi możliwościami.

Zanim jednak przejdziemy do płatnych działań reklamowych kilka istotnych kwestii. Sama kampania, bez względu na to jak rzetelnie i profesjonalnie jest prowadzona, stanowi zaledwie 20% sukcesu sklepu internetowego. Wpływ na sprzedaż ma bardzo wiele czynników, od atrakcyjności oferty rozpoczynając, poprzez przejrzysty i rozsądnie przygotowany koszyk, koszta dostawy, atrakcyjność strony produktowej, dostosowaną do wymagań Google nazwę produktu oraz jego opis. Dopiero optymalizacja wszystkich powyższych elementów jest podstawą do rozpoczęcia działań reklamowych. Jeżeli jakikolwiek specjalista SEM zaproponuje kampanię bez analizy wymienionych punktów zastanów się dwa razy nad rozpoczęciem współpracy.

Nazwa i opis produktu w sklepie internetowym

Bardzo często pomijany element, mający istotne znaczenie nie tylko dla pozycji w wynikach organicznych lecz także w kontekście samej sprzedaży czy też efektywności kampanii produktowej w wyszukiwarce. Jakie elementy zawierać powinna właściwa nazwa produktu? Wykorzystaj wszystkie charakterystyczne elementy, które potencjalny klient może wpisywać w wyszukiwarce. Im dokładniej opiszesz produkt, tym większa szansa na to, że trafisz na bardzo precyzyjne zapytanie. Jeśli klientka szukała będzie niebieskiej bluzki damskiej z krótkim rękawkiem, w delikatne paski, z kokardką to niech znajdzie Twoje produkty wpisując dowolną kombinację tych fraz. Wykorzystaj wszystkie możliwości.

Kampania Google Shopping

Subiektywnie, obecnie najefektywniejsza forma promocji sklepu internetowego, przynajmniej w kwestii wykorzystania ekosystemu Google. Kampania produktowa nie tylko pozwala Ci na reklamę całej gamy produktów dostępnych w sklepie ale przede wszystkim wraz z rozwojem optymalizacji dostarcza jasnych danych odnośnie kosztów konwersji oraz popularności asortymentu. Dzięki temu już po kilku tygodniach masz możliwość doprecyzowania reklamowanych produktów oraz obniżania kosztów pozyskiwania klientów.

Dlaczego kampania produktowa ma przewagę nad innymi formami reklamy? Potencjalny klient przed kliknięciem w link, a więc wygenerowaniem dla Ciebie kosztu, widzi produkt, cenę oraz nazwę Twojej firmy. Już na tym etapie jest w stanie podjąć pierwszą decyzję odnośnie zainteresowania ofertą. Jeśli cena jest dla niego zbyt wysoka istnieje duża szansa, że od razu wybierze tańszą konkurencję. Oczywistą zaletą jest również możliwość optymalizacji kampanii w kontekście każdego produktu z osobna, dzięki czemu z czasem obniżysz koszta jednocześnie zwiększając ilość generowanych konwersji.

Kampania remarketingu dynamicznego

O ile kampania produktowa odpowiada za generowanie ruchu potencjalnie nowych odbiorców, o tyle remarketing dynamiczny służy do zamykania sprzedaży. Dociera on bowiem do klientów, którzy co prawda odwiedzili już Twoją witrynę, nie dokonali jednak zakupu co skutkuje prezentowaniem im ostatnio oglądanych produktów w momencie, gdy odwiedzają inne witryny w sieci. Jeśli nie są zainteresowani produktem z dużym prawdopodobieństwem w link nie klikną. Jeśli dotrzesz do nich w momencie gdy będą gotowi na finalizację oszczędzisz im czasu koniecznego do ponownego odnalezienia Twojego sklepu.

A może warto wdrożyć blog firmowy?

Od dawna jestem wielkim zwolennikiem prowadzenia firmowego bloga. Jeśli zakładasz, że Twoja firma działać powinna przynajmniej przez kilka kolejnych lat im szybciej założysz bloga tym lepiej. Niestety, większość przedsiębiorców myli prowadzenie bloga z publikowaniem aktualności o firmie, które finalnie żadnego potencjalnego klienta nie interesują. O czym zatem pisać na blogu firmowym? Mam jedną prostą metodę.

Przygotuj sobie na kartce czy też w notesie 100 pytań, jakie wpisywać mogą w wyszukiwarce Twoi potencjalni klienci. Czego mogą szukać w kontekście Twoich produktów? Jeśli prowadzisz sklep z zabawkami dla dzieci Twoim potencjalnym klientem jest każdy rodzic. Nie musisz zatem pisać jedynie o zabawkach. Spróbuj podzielić się wiedzą na temat edukacji, zdrowia czy rozwoju a zbudujesz wokół siebie społeczność rodziców, do tego budując skutecznie widoczność w wynikach wyszukiwania.

Nie zapominaj o działaniach analitycznych!

Bez względu na to jakie działania reklamowe uważam za potencjalnie efektywne bez odpowiedniej analityki sklep internetowy nie zacznie sprzedawać tak jak tego oczekujesz. Nie istnieje złota metoda na osiągnięcie sukcesu, chociaż podążać możesz wytartymi ścieżkami zawsze analizować musisz ich zwrot z inwestycji. Zazwyczaj jest tak, że nieefektywnie wykorzystujesz już generowany ruch, nie musisz zatem zwiększać budżetów reklamowych. Sprawdź co warto poprawić a sprzedaż i tak wzrośnie zauważalnie.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji: