Reklama w Google AdWords, co warto wiedzieć przed rozpoczęciem kampanii?

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Od samego początku mojej kilkuletniej przygody z reklamą Google Adwords klientów, których spotkałem na swojej drodze podzielić mogę na dwie grupy. Pierwsza z nich doskonale zdaje sobie sprawę z możliwości skutecznej kampanii jednocześnie wiedząc, że nie są w stanie samodzielnie dopracować niuansów optymalizacji. Druga grupa to osoby, według których cała kampania polega jedynie na wpisaniu dowolnych słów kluczowych i oczekiwaniu na efekty. Jaka zatem jest prawda i od czego zacząć przygodę z Google Ads?

Największym błędem osób rozpoczynających swoją przygodę z promocją własnej firmy za pomocą kampanii Google Adwords jest nieznajomość możliwości systemu reklamowego. Jeśli nie wiesz w jaki sposób tworzyć strukturę konta, w jaki sposób dobierać słowa kluczowe czy też jak tworzyć efektywne treści reklamowe już na starcie skazujesz się na sporą stratę budżetu. Każdego miesiąca poddaję audytowi co najmniej kilkanaście kampanii. W większości dodanych zostało kilka fraz, w jednej grupie reklam, z automatyczną stawką. Efekt? Panie Arturze, kampania nie działa.

O czym pamiętać rozpoczynając kampanię Google Ads?

Wiele czynności związanych z nową kampanią wykonuje się poza nią. W pierwszej kolejności musisz bowiem stworzyć, wdrożyć i skonfigurować konto Google Analytics. Nadal istnieją firmy, które nie używają żadnego narzędzia do analizy danych. Drugim elementem jest wdrożenie takich narzędzi jak Google Search Console oraz Google Tag Manager.

Pierwsze z nich pozwoli Ci na analizę ruchu organicznego oraz potencjalnych słów kluczowych, które użyć możesz w swojej kampanii. Drugie natomiast ułatwi współpracę z programistą dzięki temu, że nie będzie trzeba angażować go za każdym razem gdy konieczne okaże się dodanie nowego kodu na stronę. Instrukcję wdrożenia i konfiguracji tych narzędzi na pewno znajdziesz na blogu.

Jakie znaczenie ma Twoja strona firmowa?

Każda kampania reklamowa stanowi niewielką część sukcesu działań marketingowych. Nawet najlepiej skonfigurowana, wdrożona i optymalizowana nie dostarczy Ci klientów jeśli Twoja strona firmowa nie będzie spełniała podstawowych zasad związanych z generowaniem konwersji. Mogę się założyć, że temat ten nie był poruszany w trakcie tworzenia witryny. Na pewno nie, większość agencji po zaprojektowaniu strony nie odpowiada bowiem za jej efektywność.

Jakie elementy mają znaczenie? Strona powinna być nie tylko efektowna, zdecydowanie ważniejsze jest bowiem aby skutecznie prowadziła potencjalnego klienta za rękę aż do osiągnięcia celu. Nie ważne czy jest nim zakup czy też pozyskanie kontaktu, jeśli strona przeładowana jest treściami i mnogością opcji osiągnięcie konwersji będzie niesamowicie skomplikowanym zadaniem.

Pierwsze kroki z kampanią Google AdWords

Zanim rozpoczniesz wdrożenie kampanii niezbędne jest zdobycie choćby podstawowej wiedzy dostępnej na stronach supportu Google. Nie jest tak jak uważa większość przedsiębiorców, że wdrożenie prostej kampanii z kilkoma frazami ma szansę na powodzenie. Zapoznaj się przede wszystkim z wymaganą strukturą, dopasowaniami słów kluczowych oraz wszystkim co związane z analityką. Niestety, od matematyki nie uciekniesz. Każda kampania to godziny spędzone nad analizą danych.

Jakie wskaźniki kampanii warto analizować?

Zanim rozpoczniesz swoją pierwszą kampanię Google AdWords obowiązkowo ustalić musisz cel swoich działań jak również określić mikro konwersje, dzięki którym zmierzysz cele pośrednie. Kolejnym etapem jest wyznaczenie maksymalnego kosztu konwersji a więc kosztu, jaki możesz maksymalnie ponieść by pozyskać jednego klienta. Większość przedsiębiorców tego nie robi co oznacza, że nawet w przypadku dużej ilości konwersji cała kampania może być zupełnie nieopłacalna.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Tutaj znajdziesz więcej przydatnych informacji: