Rozmiary grafik Google Ads, które z nich warto przygotować w pierwszej kolejności?

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Jakie rozmiary grafik Google Ads warto przygotować by zwiększyć ich efektywność? Jeśli planujesz swoją pierwszą kampanię z wykorzystaniem banerów zwrócić musisz uwagę na kilka podstawowych elementów, dzisiaj jednak skupimy się na kwestii dostosowania wielkości banerów do ich przydatności w kontekście generowania efektywnego ruchu. Dlaczego jest to tak istotne i dlaczego w tym przypadku rozmiar ma znaczenie?

Jeśli mam być szczery idealnym rozwiązaniem dla każdej kampanii jest przygotowanie 2-3 zestawów zawierających w sobie wszystkie dostępne w systemie reklamowym Google rozmiary. To jedyne, kompleksowe rozwiązanie, dzięki któremu wykorzystamy wszystkie dostępne możliwości optymalizacji, poszukując najskuteczniejszej kombinacji banerów. Jeśli jednak nie mamy czasu bądź środków by przygotować 20 banerów w kilku różnych wersjach skupmy się na tych, które mają szansę na największą liczbę wyświetleń.

Dlaczego rozmiar grafik ma znaczenie?

Banery Google Ads wyświetlają się w sieci reklamowej Google, w serwisach w których ich autorzy zarezerwowali miejsce na stosowną grafikę, w wybranym przez siebie rozmiarze. Oznacza to, że musimy w pełni dostosować się do wyborów podejmowanych przez właścicieli stron internetowych. Biorąc pod uwagę fakt, że wśród 20 dostępnych rozmiarów znajdziemy mniej lub bardziej popularne wersje wybór niewłaściwych prowadzić może do sporego ograniczenia generowanych wyświetleń.

Jeśli działamy w niszowej branży, starając się maksymalnie sprecyzować grupę odbiorców, ograniczenie liczby rozmiarów do kilku prowadzić może do znikomej liczby wyświetleń. Kierując nasze reklamy na konkretne strony internetowe musimy być pewni, że wybrane przez nas rozmiary grafik Google Ads mają szansę na wyświetlenia. Obserwując prowadzone przeze mnie kampanie wytypowałem kilka rozmiarów, które obowiązkowo znaleźć powinny się w prowadzonej przez Ciebie kampanii.

 

W tym miejscu zaznaczyć muszę również, że nie zawsze skupianie się jedynie na najpopularniejszych rozmiarach będzie efektywne. Oznacza to bowiem bardzo dużą konkurencję, która również starała się skupić jedynie na najczęściej wykorzystywanych grafikach.

Jakie rozmiary banerów Google Ads warto przygotować?

Grafiki umieszczone poniżej prezentują rozmiary, które generują największą liczbę wyświetleń. Pamiętaj o tym, że wskaźnik ten nie jest dla Ciebie najważniejszy. Wyjątek stanowią jedynie kampanie typowo wizerunkowe. W innych przypadkach o wiele istotniejszy jest współczynnik kliknięć oraz liczba osób, które dzięki banerom trafiły na Twoją stronę.

Przygotowując banery reklamowe pamiętaj, że rozmiary grafik Google Ads nie gwarantują ich skuteczności. Kluczowa jest bowiem treść, kolorystyka, przemyślane CTA. Przygotowując banery do prowadzonych przeze mnie kampanii staram się by każdy zestaw odznaczał się innym układem, różnorodnością kolorów, odmiennym call to action. Tylko w ten sposób masz szansę na znalezienie najbardziej efektywnych formatów.

Oto najpopularniejsze rozmiary grafik Google Ads:

 

 

Jeśli tworzysz swoją pierwszą kampanię, chcesz jedynie wypróbować możliwości kampanii Google Display i chcesz wykorzystać jedynie podstawowe rozmiary grafik Google Ads wszystkie powyższe są dla Ciebie obowiązkowe. Pozwolą one na wykorzystanie największej liczby dostępnych powierzchni reklamowych. Jeśli masz taką możliwość, przygotuj co najmniej 2 różne wersje aby móc ocenić ich skuteczność względem siebie, wybrać elementy, które pozwolą na najwyższe współczynniki klikalności.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?