Skuteczna strona firmowa, która sprzedaje. Na jakie elementy zwrócić musimy uwagę?

Nazywam się Artur Smolicki a to jest blog o marketingu w Internecie
Niezależny certyfikowany specjalista Google Ads & Google Analytics


Skuteczna strona firmowa to podstawa działalności każdego przedsiębiorcy. Jednocześnie… nie przykładamy do niej wystarczającej uwagi, zazwyczaj skupiając się na tym by była jedynie wystarczająco estetyczna ( niestety i to zazwyczaj nie jest regułą ). Finał jest taki, że wykładamy niemałe budżety na działania reklamowe, które nie przynoszą rezultatu, błędnie przypisując winę przeprowadzonym właśnie kampaniom. W rzeczywistości to nasza witryna nie wykorzystała dobrze targetowanego ruchu.

Wielokrotnie przed rozpoczęciem właściwych działań przesyłam kilka bądź kilkanaście uwag odnośnie koniecznych do przeprowadzenia zmian w witrynie. Z doświadczenia wiem jedno, brak wprowadzonych poprawek sprawi, że efekt kampanii będzie mizerny a współpraca zakończy się już po pierwszym miesiącu. Niestety, pewne błędy sprawiają, że dowolnie działania jakie przeprowadzisz po kampanii również nie przyniosą rezultatów a Ty stracisz jedynie czas i co ważne, także budżety. Na co więc zwrócić uwagę by skuteczna strona firmowa faktycznie realizowała swoje zadanie?

Strona firmowa musi się zmieniać!

Większość firm tworzących strony firmowe wykorzystuje gotowe szablony, część przechowuje je na własnych serwerach żądając dodatkowej opłaty za każdą zmianę. A efektywna strona firmowa zmieniać się musi. To podstawowy element optymalizacji działań reklamowych. Zmiana treści, zmiana koloru przycisków, ich ułożenie, poprawa call to action to jedynie wstęp do dalszych modyfikacji. Jeśli Twoja strona firmowa przez kilka lat nie przeszła żadnej zmiany jesteś daleko za konkurencją.

Efektywna strona internetowa

Sprawdź już w tym momencie czy Twoja strona firmowa posiada jakiekolwiek elementy, które chociaż w podstawowy sposób możesz testować, analizować i optymalizować. Kiedy ostatnio zmieniane były treści bądź sprawdzane błędy, na które trafiam regularnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci w lepszej ocenie własnej witryny. Skuteczna strona firmowa to najważniejszy czynnik mający wpływ na sprzedaż i pozyskiwanie klientów.

Pierwszy element czyli estetyka strony firmowej

Odwiedzając sklep stacjonarny, nawet jeśli posiada on w ofercie jakościowe produkty, oceniasz go po wystroju, zagospodarowaniu półek, uśmiechniętej obsłudze. Dlaczego więc nadal tak wiele stron firmowych jest po prostu… nieestetycznych? W większości przypadków już pierwszy rzut oka informuje o tym, że Twoja strona firmowa odstaje od konkurencji. Jeśli tak jest, wydawanie jakichkolwiek budżetów na działania reklamowe z góry skazane jest na brak maksymalnych, możliwych do uzyskania efektów.

Skup się na tym by strona firmowa była przede wszystkim czytelna i przejrzysta. Zadbaj o prawidłową strukturę informacji, łatwą nawigację. Jeśli masz wątpliwości, poproś o ocenę witryny specjalistów, których znajdziesz na grupach na Facebooku bądź… znajomych, idealnie jeśli należą oni do Twojej grupy docelowej. Unikaj także standardowych szablonów z WordPressa, nawet jeśli mocno je zmodyfikujesz nie będzie wyglądało to profesjonalnie.

Drugi element czyli najważniejsze cechy oferty

Nie istotne z jakiego źródła trafia do Ciebie potencjalny klient, już od pierwszych sekund powinien być przekonany, że znalazł miejsce, którego szukał. Bardzo często strona firmowa którą odwiedzam w żaden sposób nie ułatwia mi zrozumienia tego czym firma faktycznie się zajmuje, co chce mi sprzedać, czego ode mnie oczekuje. Klienta prowadzić musisz za rękę, od pierwszej sekundy wizyty aż do momentu gdy wykona zaplanowaną przez Ciebie akcję.

Skuteczna strona internetowa

 

Istotnym elementem witryny jest tak zwana unikalna propozycja sprzedaży. Kiedy pytam przedsiębiorców jakie korzyści niosą swoim potencjalnym klientom zazwyczaj wymieniają zwroty obecne na setkach innych witryn. Profesjonalna obsługa, atrakcyjna oferta, najlepsi na rynku. Banały nie mające szans na efektywną sprzedaż. Od pierwszego kontaktu z Twoją stroną internetową musisz jasno informować o unikalnej korzyści, jakiej klient nie znajdzie nigdzie indziej. Czasem drobiazgi potrafią zrobić dużą różnicę.

Trzeci element czyli social proof

Wiele osób twierdzi, że opinie jakie zawiera skuteczna strona firmowa nie mają żadnego wpływu na ich decyzje zakupowe. Nic bardziej mylnego. Nawet jeśli nie wczytujemy się w opinie klientów danej firmy ich obecność utwierdza nas w przekonaniu, że mamy do czynienia z rzetelnym partnerem. To działanie podprogowe, którego skuteczności nie musimy bezpośrednio odnotować. Jeśli istniejesz na rynku przez dłuższy czas zbierz opinie od zadowolonych klientów. Na tym blogu zakładka z referencjami jest drugą najpopularniejszą podstroną. To ona generuje najwięcej przekierowań na zakładkę z formularzem kontaktowym.

Czwarty element czyli blog firmowy

Skuteczna strona firmowa bez bloga dzisiaj zdarza się coraz rzadziej. Google bardzo mocno docenia regularnie publikowane, rzetelne treści przydatne dla użytkowników. Blog firmowy to jednak nie tylko jakościowy ruch organiczny. Dla potencjalnych klientów to przede wszystkim dowód na to, że znamy się na oferowanych produktach i usługach. Wykorzystać możemy go do generowania leadów, w podobny sposób jaki znajdziesz tuż pod tym artykułem. Możesz również obudować go dopasowanymi tematycznie artykułami ze sklepu.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?

Jasne warunki współpracy, personalny kontakt, doradztwo oraz wieloletnie doświadczenie to gwarancja zorientowania na konwersję oraz maksymalizację wyników.

Potrzebujesz pomocy w efektywnym prowadzeniu kampanii Google Ads?